toazty Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 påtide med nye oslo tur snart, og trenger et par tips til hvor enn bør gå å spise. er selv ganske interessert i mat og vin men mine venner er ikke helt kjente i den "verden" så trenger tips til en litt uformell kanskje litt romantisk restaurant. og restauranten bør være i sentrum \ gang avstand fra karl johan... alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
Branco Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Fridays på Karl Johan anbefales. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 litt mer spennende alternativ enn TGI, da er det nesten like greit å gå på egon eller big horn ( ikke det at jeg disser Big horn , for er selv kjøkkensjef på en av deres restauranter ) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Har hørt mye positivt om Djengis Khan, men har ikke fått spist der selv enda. http://www.oregano.no/restauranter/oslo/djengis-khan/kommentarer/ Endret 17. august 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Er en indisk restaurant ved Børsen som er bra. Anbefales. Edit: Mister India var navnet Endret 17. august 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Lemongrass.no god karibisk mat og vin nam nam Lenke til kommentar
Nilzor Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Delicatessen nederst på Grünerløkka er av mange sett på som Oslos beste tapasrestaurant, hvis du liker slikt! Veldig koselig sted, spesielt om sommeren da de åpner alle "vegger" slik at det blir som å sitte halveis utendørs om du har en av de ytterste bordene. Pass på å sette av litt tid hvis du går på et populært tidspunkt, det er ofte litt kø, men det kan jo bare være koselig å sitte og ta et glass hvithvin på benken utenfor mens man venter (jeg mener å ha hørt at de ikke tar bordreservasjon, men du kan evt ringe å høre). 15 min gåtur fra Oslo S. Ellers har man jo Aker Brygge som har flere gode restauranter. Min favoritt der er Olivia, som har veldig god italiensk mat. Jacob Aall litt lenger bort på brygga slår heller ikke feil hvis du skal ha en biff eller liknende, men det er litt dyrt der. Alle jeg nevner ligger litt utenfor Karl Johan, ja, men jeg trur ærlig talt ikke du finner så mange fantastiske restauranter akkurat rundt der. PS: Jeg har spist på Djengis Khan. Maten er god der, men ikke et sted jeg ville dratt på date. Finnes koseligere steder. Endret 17. august 2010 av Nilzor Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 neida men må vær i nærheten, aker brygge er jo i nærheten, jacob aall er en grei restaurant\bar , men blir litt det samme som TGI, den tapas restauranten hørtes nice ut, tapas slår aldri feil Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Enig med forrige taler om Delikatessen. Jeg synes også Cru og Nobilis er bra alternativer som ikke fullstendig ødelegger budsjettet. Lenke til kommentar
NemisO Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Village Tandoori i Bygdøy Allè. Drit digg indisk med bra stemning! Bestill bord innerst. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeromes 3 retters til en pris av 200 pr. person Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeromes Har ikke Herr Hellstrøm vært innom der? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeromes Har ikke Herr Hellstrøm vært innom der? Jepp og etter det ble det en av oslos beste restauranter Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Kan sterkt anbefale Dinner i Stortingsgata. Restauranten med best kinesisk szechuan-mat i Oslo(imo) samt glimrende service. Passer bra for en date. 1 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Oslos beste italienske pizza: Villa Paradiso på Grünerløkka (Olaf Ryes plass). 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kan sterkt anbefale Dinner i Stortingsgata. Restauranten med best kinesisk szechuan-mat i Oslo(imo) samt glimrende service. Passer bra for en date. Uenig. Syntes maten er veldig lite spennende. Alt for mye fokus på hvordan tallerkenene og maten ser ut i forhold til hvordan ting faktisk smaker. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Oslos beste italienske pizza: Villa Paradiso på Grünerløkka (Olaf Ryes plass). Støttes. Vil også anbefale San Leandro Tapas. Og Albertine Tandoori har god og rimelig indisk. Endret 23. august 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kan sterkt anbefale Dinner i Stortingsgata. Restauranten med best kinesisk szechuan-mat i Oslo(imo) samt glimrende service. Passer bra for en date. Uenig. Syntes maten er veldig lite spennende. Alt for mye fokus på hvordan tallerkenene og maten ser ut i forhold til hvordan ting faktisk smaker. Hmm, er det lenge siden du har spist der? Vet det har vært litt opp og ned de siste årene, men når jeg var der sist i juli var det meget bra. Og det skader vel ikke at det ser bra ut? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Oslos beste italienske pizza: Villa Paradiso på Grünerløkka (Olaf Ryes plass). Dette er så til de grader oppskryt sted. Etter å vente i en halvtime, får du en pizza som såvidt er like stor som tallerkenen, har maks tre små pølsebiter på. De har flott ovn, og har skjønt teorien, men sluttproduktet er dessverre altfor dårlig. Støtter Dinner! Den beste restauranten i hele Norge. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kan sterkt anbefale Dinner i Stortingsgata. Restauranten med best kinesisk szechuan-mat i Oslo(imo) samt glimrende service. Passer bra for en date. Uenig. Syntes maten er veldig lite spennende. Alt for mye fokus på hvordan tallerkenene og maten ser ut i forhold til hvordan ting faktisk smaker. Hmm, er det lenge siden du har spist der? Vet det har vært litt opp og ned de siste årene, men når jeg var der sist i juli var det meget bra. Og det skader vel ikke at det ser bra ut? Var der i juni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå