geir__hk Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Heisann. Er kommet i en kjedelig kattepine. Skal åpne en skotørker for reparasjon, men den ene skruen er av en type som er vanskelig å oppdrive skrujern til. Uten riktig skrujern så vil eneste måten å få den opp på være ved å ødelegge den. Det er snakk om et flatjern, men der enden av flatjernet deles i to deler i stedet for ett stykke. Jeg får tak i bits som har tilsynelatende riktig utforming, men skruen sitter ca 3,5 cm nedi et hull med diameter 8 mm, så det er null sjans for å få brukt et bits-skrujern der (som gjerne har en diameter på ca 10 mm). Har en ca-tegning av skruen: Og en grov skisse av hvordan skrujernet bør se ut fra siden. Det er som et flatjern, bortsett fra uthulingen: Har vært både på bilXtra og Clas ohlson, men ingen hadde hele skrujern med denne type spiss, eller lange bits. Har ikke mulighet til å file ned et eksisterende flatjern. Noen som vet hvor man kan få tak i denne typen skrujern? Endret 16. august 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Biltema har... Min lenke Jeg kjøpte maken sett på Clas Ohlson for et år siden, men fant det ikke igjen på sidene deres nå... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 hva med å ofre et flatjern og kutt et hakk i det? 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Biltema har... Min lenke Du leste førsteposten for dårlig. Skruen sitter dypt nede i en forsenking hvor en vanlig bits-holder med 1/4" innvendig sekskant blir for tykk til å gå nedi. Løsningen er nok å kjøpe et billig flatt skrujern som er ca 6,5mm bredt, og sage, file eller slipe bort litt i midten (hint:en vanlig kutteskive til vinkelsliper er ca. 2mm tykk). Det finnes sikkert å få kjøpt, men må mest sannsynlig bestilles fra utlandet. Har googlet i en halvtime uten å finne akkurat rett type. (søkeord: forkhead screwdriver, spannerhead screwdriver, tamferproof flathead screwdriver, m.fl.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå