Gå til innhold

Ossen ram?

2FAT2FLY

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bare ett enkelt spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Fordi jeg skal kjøpe meg ny pc, men så har jeg 4x2gb ram brikker fra før av. Så tenkte jeg at jeg dermed ikke kjøpte en pc med så mye ram. Men så lurte jeg på om all ram passer? Altså, jeg vet at det må være DDR3/5 men om det må være samme merke osv? eller om det ikke har noe og si.

Mvh 2FAT2FLY

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis går det greit,det viktigste er at du kjøper Ram brikker med samme spesifikasjon som de du har nå. Men vær obs, jeg har selv fått erfare at Ram brikker er noe som Hovedkortet kan være svært kresen på. Skulle oppgradere fra 2 til 4GB Ram og kjøpte et par Kingston 2GB brikker og sette dem sammen med mine 2GB Crucial brikker. Selv om begge var like i spesifikasjon endte det hele nedenom og hjem, hver for seg fungerte begge utmerket, men altså ikke sammen. Nå må jeg igjen legge til at det vanligvis går fint, men jeg selv vil anbefale du kjører 100% identiske Ram brikker.

Lenke til kommentar

Vanligvis går det greit,det viktigste er at du kjøper Ram brikker med samme spesifikasjon som de du har nå. Men vær obs, jeg har selv fått erfare at Ram brikker er noe som Hovedkortet kan være svært kresen på. Skulle oppgradere fra 2 til 4GB Ram og kjøpte et par Kingston 2GB brikker og sette dem sammen med mine 2GB Crucial brikker. Selv om begge var like i spesifikasjon endte det hele nedenom og hjem, hver for seg fungerte begge utmerket, men altså ikke sammen. Nå må jeg igjen legge til at det vanligvis går fint, men jeg selv vil anbefale du kjører 100% identiske Ram brikker.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...