Gå til innhold

Bærbar gaming pc?


Anbefalte innlegg

skal ha ny gaming pc, lurer på hvem av de jeg har linket til som er best, har egentlig satt mj et budsjett på 10 tusen men kan øke:P

lurer på om jeg sparer noe på å gå over fra i5 til i7?

 

Sony vaio F:

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/VPCF12S1EB/sony-vaio-vpc-f12s1e-b?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

 

Asus N53Jn

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598016

 

takk for alle nyttige svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Vaio F er ikke en dårlig bærbar, heller ikke den Asus du linket til. Men skal du ha gaming PC (bærbar) tror jeg at jeg vil anbefale en Asus G73JH. Der får du mye for pengene, jeg tror ikke det finnes bedre gaming laptop enn G73JH til den prisen.

 

har sett på den, men likte ikke utsende og kjermen blir kansje litt stor: :roll:

Lenke til kommentar

Tja, Sony Vaio som du linket til har jo en skjerm på 16,4", så skjermen på G73JH blir jo ikke så mye større. På en annen side, Vaio har jo en i7-740QM prosessor, så den er ikke dårlig i det hele tatt. Dessuten har den raskere hard disk enn Asus N53Jn så Vaio er ikke noe dårlig kjøp.

Forskjellen på skjermkortene er ikke så store at du vil merke noe særlig forskjell i fps mellom en Vaio og en Asus N53Jn.

 

Vær klar over at G73JH har en utrolig bra kjøleløsning sammenlignet med Vaio. Det er derfor den ser slik ut som den gjør.

Lenke til kommentar

Tja, Sony Vaio som du linket til har jo en skjerm på 16,4", så skjermen på G73JH blir jo ikke så mye større. På en annen side, Vaio har jo en i7-740QM prosessor, så den er ikke dårlig i det hele tatt. Dessuten har den raskere hard disk enn Asus N53Jn så Vaio er ikke noe dårlig kjøp.

Forskjellen på skjermkortene er ikke så store at du vil merke noe særlig forskjell i fps mellom en Vaio og en Asus N53Jn.

 

Vær klar over at G73JH har en utrolig bra kjøleløsning sammenlignet med Vaio. Det er derfor den ser slik ut som den gjør.

 

Er ikke oppløsning også ganske viktig da?

hvem av dem har best kjermkort da?

Lenke til kommentar

Med begge datamaskinene må du nokk klare deg med low til medium på nye spill. Nvidia har ingen gode spillkort i laptopper for øyeblikket, utenom eldre sli løsninger og gtx 480m.

 

 

 

Denne er god til spill: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602030

Om du vill ha fullhd versjonen med core i7 så koster den 4k mer.

 

finst det en Bærbar PC med intel core i7, og et bra ATI Mobility Radeon HD kjermkorts som ikkje kosta flesk ?? :w00t:

Lenke til kommentar

Med begge datamaskinene må du nokk klare deg med low til medium på nye spill. Nvidia har ingen gode spillkort i laptopper for øyeblikket, utenom eldre sli løsninger og gtx 480m.

 

 

 

Denne er god til spill: http://www.komplett....aspx?sku=602030

Om du vill ha fullhd versjonen med core i7 så koster den 4k mer.

 

?? Jeg har et "gammelt" GTX 280M, og jeg klarer da så godt som alle spill som har kommet ut det siste året på stort sett max innstillinger/oppløsning, og i noen få tilfeller må jeg ned i nest høyeste grafikkinnstillinger, men fremdeles 1920 x 1200 oppløsning ... skulle tro at HD 5870 også klarer det da. Og med hensyn til de spillene som kommer, vil mange av dem nok kunne kjøres på max også, og noen justeres litt ned. Men det samme gjelder alle mobile skjermkort på markedet.

 

GTX 280M/285M er bare litt svakere enn HD 5870, og har ikke støtte for DirectX 11, men det er da fremdeles svært gode skjermkort for bærbare ... så her mener jeg at du kommer med villedende opplysninger.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Marxus, det er liten tvil om at Asus G73 som Chavalito lenket til, er det beste tilbudet på en skikkelig gaming-bærbar for øyeblikket. Andre maskiner vil enten bli dårligere, eller dyrere. Noen få er enda bedre, men også ganske mye dyrere - da snakker vi om maskiner som enten har et GTX 480M skjermkort, eller som har en SLI/CrossFire-løsning. Så det er opp til deg om du vil bruke penger på utseende, eller om du heller vil bruke dem på ytelse.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Marxus, det er liten tvil om at Asus G73 som Chavalito lenket til, er det beste tilbudet på en skikkelig gaming-bærbar for øyeblikket. Andre maskiner vil enten bli dårligere, eller dyrere. Noen få er enda bedre, men også ganske mye dyrere - da snakker vi om maskiner som enten har et GTX 480M skjermkort, eller som har en SLI/CrossFire-løsning. Så det er opp til deg om du vil bruke penger på utseende, eller om du heller vil bruke dem på ytelse.

 

intel core i7 er jo bedre, mn vet ikke forsjell mellom nVidia GeForce kjermkort og ATI Mobility Radeon??? :blush:

Lenke til kommentar

ATI HD 5870 er det beste skjermkortet fra ATI, til bærbare pc'er - GTX 480M er det beste fra Nvidia. Det er litt bedre enn ATI sitt på ytelse, men også ganske mye dyrere. Det er i praksis ingen forskjell mellom produsentenes kort annet enn den generelle ytelsen - det er ingen spill som bare virker på enten Nvidia eller ATI, hvis det er noe sånt du sikter til.

 

Du sier jo i din først post gaming pc, og da blir skjermkort klart prioritert foran prosessor. Til spilling er en i5 en god prosessor. Skal du ha en kombinasjon av en i7 prosessor og et HD 5870 skjermkort, blir det ganske mye dyrere enn den maskinen det ble lenket til. Du får for eksempel en dyrere versjon av G73 som har en sånn løsning.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Om de tyngste du skal gjøre på maskinen er spilling, vil f.eks en Core i5-450m være raskere i spill enn en core i7-720QM fordi spill sjelden utnytter mer enn to kjerner, og da gir den høyere klokkehastigheten til i5-450m bedre ytelse enn den lavere klokkehastigheten til i7-720QM. Verdt å tenke på? ;)

 

kanskje denne kan være et interessant "mellomalternativ"?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598374

 

ok CPU og skjermkort, greit utseende og ikke helt på bærtur pris. Dog litt lav skjermoppløsning, Asus 53JN er et bra valg om skjermoppløsning er viktig, selv om skjermkortet den har er en god del svakere.

Lenke til kommentar

OC-Freak, vil ikke en i7-720QM klokke seg opp til ca 2.4 GHz eller 2.6 GHz hvis kun to kjerner er i bruk? Greitt at en i5-450M er raskere, 2.66 GHz og vil vel med Intel Turbo Boost klokke seg opp til 3.0 eller 3.2 Ghz, men hvis marxus driver med mer enn spilling, litt video og bilde redigering er en i7 å foretrekke.

 

marxus, jeg har vel noe som kanskje kan kalles en gaming laptop, Alienware M17x med 2 x 500 GB HDD og 2 x HD 5870 kort, men den koster flesk, ca 25 000 kr. Men som jeg sa tidligere, bedre gaming laptop enn en Asus G73JH til under 11 000 kr tviler jeg på du får tak i.

Lenke til kommentar

OC-Freak, vil ikke en i7-720QM klokke seg opp til ca 2.4 GHz eller 2.6 GHz hvis kun to kjerner er i bruk? Greitt at en i5-450M er raskere, 2.66 GHz og vil vel med Intel Turbo Boost klokke seg opp til 3.0 eller 3.2 Ghz, men hvis marxus driver med mer enn spilling, litt video og bilde redigering er en i7 å foretrekke.

 

marxus, jeg har vel noe som kanskje kan kalles en gaming laptop, Alienware M17x med 2 x 500 GB HDD og 2 x HD 5870 kort, men den koster flesk, ca 25 000 kr. Men som jeg sa tidligere, bedre gaming laptop enn en Asus G73JH til under 11 000 kr tviler jeg på du får tak i.

finst det andre pcer som er tilsvarende som Asus G73JH??

Lenke til kommentar

Multicom Kunshan W870 . Med Core i7 prosessor og HD 5870 skjermkort blir den nesten 6000 kr dyrere enn Asus'en.

Som vi har gjentatt flere ganger nå; du får ingen bedre gaming bærbar til prisen...

 

skal ikkje ha bedre, skal ha samme, kan godt øke med 1000kr, kan no ikkje gå på lan med en "monster" pc :tease:

vil at pcen skal ha eit godt utseende, veit, e litt spess?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...