Zivole Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Kjapp intro: planen er å oppgradere systemet med vannkjøling, men trenger litt veiledning angående deler, og om jeg bør bytte annen innmat. Bruksområder: Spilling, Adobe CS4, musikk, surfing OSV. Det har seg da slik at jeg har tenkt å vannkjøle pc'en min, for å få en pc med lite støy og kraftig overclocking, at den ser fin ut hadde også vært veldig fint. Hardwaren jeg besitter for øyeblikket er slik som Dette: Gigabyte Ga-790fxta-ud5 AMD Phenom X2 955 Black edition Corsair XMS 1333 MHZ 4gb Powercolor Radeon 5970 Corsair HX 750 Western Digital Caviar 7200 RPM 1tb Jeg kommer til å sette opp vannkjølingen i ett Corsair Obsidian 800D, er 95% sikker på at det blir dette kabinettet. Dog har noen ett bedre forslag, spytt gjerne ut! Burde jeg vannkjøle North Bridge og South Bridge? Isåfall, hvilke fordeler vil dette gi meg? Vil Strømforsyningen gi meg problemer med målene mine? Overclock Mål: 5970: 1000 Mhz GPU 1200 Mem 955 BE: 4,0 Ghz Er målene mine realistiske med ett vannkjøleoppsett til 4-5 tusen? Her er handlevognen handlevogn Og her er delene i en liste. Radeon 5970 (2 linker) 955 Black Edition Reservoir Radiator Pumpe + Topp (2 linker) Vifter Nipler Slange Viftestyring Kjølevæske Vil slangene og niplene passe sammen me resten av delene? Takk til Wikipedersen for en glimrende guide angående deler Vil disse delene passe sammen? og vil jeg klare målene mine med dette? La det også være sagt at jeg aldri har vært inne i Vannkjøling før, og håper jeg får ett bra førsteinntrykk som sitter Takk for all hjelp, og beklager wall of text! Oppdaterer denne posten med endringer, og fjerner ting jeg har fått svar på. Endret 21. august 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Oisann, har tydeligvis postet i feil forum, kan en moderator vennligst flytte denne til Vann og ekstrem forumet? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
randknu Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jøss her var det mye å ta tak i. Den største faren er at GPU blokkene ikke passer. Det burde du kunne finne ut ved hjelp av EK coolingconfigurator. Der kan du også sjekke om det finnes chipset kjølere som passer på hovedkortet ditt. Acetal er navnet på den svarte plast toppen som EK bruker på blokkene sine, alternativet her er plexi topp som er gjennomsiktig. Nickel er derimot en betegnelse på at underblokka er forniklet. Så vidt meg bekjent er den fremdeles av kopper, men blank i farge. Delene du har foreslått er nesten de samme som jeg bruker, EK-supreme, DDC pumpe med X-top, og EK GPU vannblokk, men jeg har 5870 da. Jeg tror ikke du vil ha noe problem med 4ghz på CPU iallefall. Om du ønsker å oppgradere CPU må bli opp til deg, men på tester så er i5 serien omtrent på likt med AM3 Phenom II prosessorene. Resultatene varierer veldig på hva du forer dem med. men sånn gjennomsnittlig likt. Begge klokker bra. i7 er i en klasse for seg både ytelsesmessig og prismessig, så der må du ut med masse penger for å få et bra system. Jeg vil anbefale deg å henge fast ved det du har en stund til. ytelsesøkningen er ikke verd utlegget mener nå jeg. Jeg sitter selv med en Phenom II 965 som jeg aldri har overklokket og personlig føler jeg den banker alle mine kameraters pcer. Så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Ifølge EK konfiguratoren passer blokken! Okey, så det er ingen ytelsesforskjell mellom acetal og plexi? Da går jeg for Bakplate + Blokk i Nickel + acetal. Har også vurdert en tank til 5,25" noe alla XSPC bay reservoir Vil prøve å få dette til å se fint og oversiktlig ut, tenkte å bruke enten blå slanger eller blå kjølevæske. Blir mer og mer spennende desto mer muligheter jeg finner! Kommer snart med ett bilde hvor jeg skal prøve å illustrere ett oppsett på hvordan det skal se ut. Foresten, passer den radiatoren inne i kabinettet? Endret 18. august 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Fargekode: Rødt: Radiator Gult: CPU blokk Grønt: GPU kjøler Oransje: Corsair HX 750 Lyseblå: pumpe+Topp Mørkeblå: Tank + viftekontroll Hvit: Slanger Ser dette greit ut? Forslag til forbedring? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Bare et tips til deg vedrørende layout/build, du får mye igjen av å se på disse 3 filmene fra samme bruker: Lykke til Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Okey, virker dette som ett bra oppsett? Radeon 5970 955 Black Edition Reservoir Radiator Pumpe + Topp Vifter Viftestyring Kjølevæske Hadde vært greit om noen kunne valgt ut nipler, slanger og slangeklemmer for meg, da jeg ikke har noe peiling på hvilke deler jeg skal ha, og hvor mange / mye / mengde. Og hvis jeg skal feste tank til pumpe, blir det pumpe underst, så topp og så tank? Etter delendringer tenker jeg meg det slik som dette: Merkelig, når jeg først når jeg først har bestemt meg for vannkjøling virker det som om valgene blir enklere. men setter fortsatt pris på all hjelp som kan fåes! Cheers folks! Endret 18. august 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Dersom du legger alle varene i en handlekurv, og linker til den, blir det mye enklere for oss å hjelpe Det er veldig tungvindt å måtte åpne 6-7 faner for å se helheten. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Ja du sier noe der, handlevogn + Slange og nipler, Kompress nipler er det jeg har funnet fram, og en blank slange. slange nipler fant ingen måte å sette dem i en handlevogn på chilledpc. På aquatuning slet jeg me å navigere og finne nipler og tubes, men vil helst handle alt fra ett nettsted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå