Gå til innhold

Office-pakke til MacBook Pro

Anbefalte innlegg

Heisann! :) Håper jeg ikke gjør noe feil ved å legge dette spørsmålet inn her.. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? Jeg har nettopp fått ny Mac, har aldri brukt mac før. Jeg er student og bruker data mye. Jeg skrev alle notatene mine og oppgavene mine i Pages og syntes det var et greit nok program, men andre klarte ikke å åpne mine dokumenter på sine pc'er da jeg sendte til andre medstudenter. Jeg eksporterte dokumentene til word, men da kom det alltid med en annen linjeavstand enn hva jeg hadde brukt, overskriftene mine stod hulter til bulter og det var bare problemer.

Det jeg lurer på er om jeg skal skaffe meg office-pakken? Eventuelt hvilken? Håper noen kan hjelpe meg.... Ingenting er så frustrerende som å måtte sitte å rette på oppgaver jeg har skrevet fordi det ser helt anderledes ut når jeg har sendt det fra meg... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det går ann å få MS Office til Mac, vis du går hit så finner du flere versjoner av Office til Mac + et par andre programmer som noen synes er fine å ha.

Ja, det er dyrere enn iWork (Pages) og Office til windows men det er slik det er, litt dyrere siden det er et Microsoft produkt.

Hadde det samme problemet jeg, så jeg kjøpte Office til iMac`en min og det fungerer knall. :D

Lykke til med studiene ;)

Endret av fjerten95
Lenke til kommentar

Her kan du laste ned en trial av Office Mac 2008. Da kan du prøve det litt før du evt. kjøper det. Office for Mac og Office for Windows er (utrolig nok) ikke 100% kompatible. Mulig dette er endret for .docx-filer. Men Office 2008 hadde enkelte problemer med enkelte .doc-filer. Dette var bedre på Office 2004, så mulig det er der problemet er.

Her kan du kjøpe Office 2008 og få oppgradering til Office 2011 når den kommer.

Lenke til kommentar

Office 2008 er ikke 100% kompatibelt med 2007-varianten på Windows, heller ikke med .docx. Mye småkrøll som dukker opp.

Når du er ferdig med å skrive en oppgave kan du alltids eksportere den til PDF-format, så slipper du at formateringen endres i etterkant. Mulighet for senere redigering forsvinner naturlig nok, så dette er en grei løsning for innlevering -- ikke samarbeid.

Sømløst samarbeid? LaTeX. Vanskelig å slå tekstfilers fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Når du er ferdig med å skrive en oppgave kan du alltids eksportere den til PDF-format, så slipper du at formateringen endres i etterkant. Mulighet for senere redigering forsvinner naturlig nok, så dette er en grei løsning for innlevering -- ikke samarbeid.
Dersom lærer klager på dette, så får du henvise til PDF-XChange Viewer (omtalt i denne artikkelen). Altså at lærer'n din lærer seg å legge inn kommentarer i pdf-filer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...