Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skranglelyder fra cbr600f

Tulletur

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som har litt peiling på motor som kan hjelpe meg. Jeg har en CBR600F 97-modell, og når jeg er ute og kjører så kommer det av og til noen skranglelyder fra sykkelen.

Jeg har prøvd å finne ut av når disse lydene kommer, og det virker som at det skjer når turtallet ligger på ca 5000.

Jeg tok en test når jeg var ute og kjørte idag, og på 1-4 gir så skjedde det samme. I det jeg nærmet meg 5000 omdreininger så kom det en skranglelyd fra foran på sykkelen. I det jeg passerte 5500-6000 omdreininger så virket det som at lyden forsvant. Jeg kan også legge til at i det jeg tok inn clutchen for å gire, og turtallet falt, så kom lyden tilbake i det den passerte 5000.

Er det noen som har hatt lignende problem, eller som vet hva det kan være?

Det høres nesten ut som at det er et eller annet som er løst og vibrerer, og dermed lager skranglelydene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager sene svar, men har vært mye jobb i det siste...

Oppkast: Jeg har ikke fått prøvd å ruse den når den står stille, men jeg regner med at den vibrerer da også siden den gjør det når jeg tar inn clutchen ved girskifte.

Vodka/L4ss3: Takk for tips. Jeg har tidligere sett litt overfladisk på sykkelen om det kunne finnes noen løse skruer, men fant ingen. Skal ta meg en enda nærmere kikk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...