Filmvenn Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hei Bare lurer. Begynner på skolen igjen etter 2 år med fulltidsjobbing, og starter da på andre året elektronikk på nytt. Fullførte året, men hadde ikke godkjent eksamen i et yrkesfag, så måtte ta året på nytt og det gjør jeg nå. Dette var under R94(Reform 94), og nå er det ny reform(mener jeg å ha hørt). Hadde 3-5 i allmennfag`ene i standpunkt. Så jeg ser ikke så stor grunn til å ta de igjen, hvertfall de fleste. Er det mulig lenger ved å søke om det å fjerne allmennfagene hvis man har tatt de fra før og hatt ståkarakterer? Håper folk forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja du kan ta fritak fra allmenn fagene dersom du har bestått i de fagene. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Selv etter endringen av reformen? Visste du kunne det i det gamle reformen, men litt usikker med gamle reformen over i den nye. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Har du bestått i de allmenne fagene kan du få fritak. En kompis fikk fri fra alle allmenne fag på VG1 fordi han hadde tatt de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det skal gå an å ta fritak selv om de fikk bestått i allmenn fagene i reform 94. Det stemmer det at dagens reform er kunnskapsløftet og her kan vi fremdeles ta fritak, men som du sier så er jeg ikke 100% sikker på at du kan ta fritak i gamlereform fag i den nye skolereform som har sine fag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå