xain Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Heij, jeg hva sur endag så slå jeg pc'n og jeg hadde så uflaks at jeg traff harddisken. og nå funker ikke pc'n. og når jeg slår den på så står det at jeg må boot pc'n så jeg har aldri boot en pc før, så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal boot pc'en. egenhånd takk. takk for hjelp. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kjøp ny harddisk. Å boot'e betyr å starte PC-en Lenke til kommentar
xain Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 trenger ikke å kjøp ny harddisk : ) jeg spurt bare om dere kan hjelpe meg med hvordan jeg skal hent en iso (boot) fil å brenne den som image. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Siden maskinen ikke starter etter at du slo den, og om den i tilegg stod på når du slo den.. Så er det stor sjans for at du har ødelagt harddisken i den.. Harddisken består av flere plater som snurrer rundt på mellom 4200 og 7200 omdreininger, med lesehoder som svever mindre en 1 mm over.. og om disse slår nedi, da er disken så godt som ødelagt.. og det skal ikke så mye til før det skjer, når disken er i gang.. Lenke til kommentar
xain Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Siden maskinen ikke starter etter at du slo den, og om den i tilegg stod på når du slo den.. Så er det stor sjans for at du har ødelagt harddisken i den.. Harddisken består av flere plater som snurrer rundt på mellom 4200 og 7200 omdreininger, med lesehoder som svever mindre en 1 mm over.. og om disse slår nedi, da er disken så godt som ødelagt.. og det skal ikke så mye til før det skjer, når disken er i gang.. hva skal jeg gjør da trur du? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det er ikke mulig for hvermansen å reparere en harddisk som er ødelagt av et slag. En reperasjon vil som regel ligge i 10 000kr klassen, og med mindre det er svært viktig informasjon på den, så lønner det seg å kjøpe en ny. Rent økonomisk så er det dog bare noen hundre kroner du må ut med for en sannsynelig raskere og kanskje større harddisk. F. eks så ville det å åpne harddisken virkelig ødelagt den, og det er en av grunnene til at du ikke kan gjøre så mye med den. Det virker jo ganske tydelig som at det ikke er noen innstilinger eller programvarebasert som er feil. Lenke til kommentar
xain Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Det er ikke mulig for hvermansen å reparere en harddisk som er ødelagt av et slag. En reperasjon vil som regel ligge i 10 000kr klassen, og med mindre det er svært viktig informasjon på den, så lønner det seg å kjøpe en ny. Rent økonomisk så er det dog bare noen hundre kroner du må ut med for en sannsynelig raskere og kanskje større harddisk. F. eks så ville det å åpne harddisken virkelig ødelagt den, og det er en av grunnene til at du ikke kan gjøre så mye med den. Det virker jo ganske tydelig som at det ikke er noen innstilinger eller programvarebasert som er feil. hvordan skal jeg installer win7 på den harddisken som jeg skal liksom kjøpe da? trur ikke dem selger harddisk med instalert win7 på butikken. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Du tar kontakt med produsenten og ber dem om å sende en recovery cd. Lenke til kommentar
xain Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 har win7 cd sjøl Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det er ganske lett. Sett BIOS til å boote ifra CD. Putt inn CD/DVD plata ,restart og da skal du ha mulighet til å installere W7. Lenke til kommentar
xain Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Det er ganske lett. Sett BIOS til å boote ifra CD. Putt inn CD/DVD plata ,restart og da skal du ha mulighet til å installere W7. for å vær ærlig så skjønt æ ikke en drit av det du sa. har ikke peiling på pc så du bare veit det Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Du kommer inn i BIOS ved å trykke på F8, F10 eller var det F12 når du starter opp PC'en din (Jeg kommer inn i den på en annen måte). her er en guide til hvordan du installerer W7. Endret 16. august 2010 av johome Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det er ganske lett. Sett BIOS til å boote ifra CD. Putt inn CD/DVD plata ,restart og da skal du ha mulighet til å installere W7. for å vær ærlig så skjønt æ ikke en drit av det du sa. har ikke peiling på pc så du bare veit det 1: Dialekt er ikke lov å bruke på forumet. 2: Få noen som har peiling til å hjelpe deg. Det å skulle lære opp noen over et forum slik er frustrerende vanskelig. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) har win7 cd sjøl En piratkopi? når jeg prøver å sette inn pirat win som jeg har lasted ned får jeg bare feil meldingen her ''Incorrect source of windows files'' :-S går ikke ann å legg inn jo :-/ Endret 17. august 2010 av PerB Lenke til kommentar
xain Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 har win7 cd sjøl En piratkopi? når jeg prøver å sette inn pirat win som jeg har lasted ned får jeg bare feil meldingen her ''Incorrect source of windows files'' :-S går ikke ann å legg inn jo :-/ du har ingenting med det å gjør, å du trenger heller ikke å ta opp ting fra før.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det skal ikke diskuteres piratkopierte varer på forumet, og det finnes egentlig bare en løsning på problemet ditt: Skaff hjelp fra en som vet hva han/hun driver med? Lenke til kommentar
xain Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Det skal ikke diskuteres piratkopierte varer på forumet, og det finnes egentlig bare en løsning på problemet ditt: Skaff hjelp fra en som vet hva han/hun driver med? hmm. ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå