Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist eller delkurselev? [HASTER]

Anbefalte innlegg

Fikk stryk i matte R2 o fysikk 2 på vgs, og 2 i R1. Trenger 2 i r2 og fysikk 2 og 3 i r1 for å komme inn på det jeg vil. har ellers meget gode karakterer.

Jeg vil studere i Sverige og skolene der tar inn studenter høst (september) og vår (januar). Kan velge å ta opp fagene som privatist, har gjort oppgaver i to uker allerede og er så godt som ferdig med halve pensum i samtlige fag.

Rådgiveren på skolen mener at jeg bør bli delkurselev, dvs delta i undervisningen på vanlig måte som alle andre elever, i alle disse tre fagene. Dette gir 15 skoletimer pr uke, mot 8 x 5 = 40 timer hjemme i uka som jeg praktiserer nå.

Rådgiveren sier at om jeg blir delkurselev fins det en mulighet for at jeg ikek kommer opp til eksamen og får vitnemål basert på standpuntkkarakterer.

Men om jeg blir delkurselev har jeg kun evt. eksamen våren 2011, dvs. jeg har en sjanse til å forbedre meg i motsening til to sjanser som jeg får vet å ta opp som privatist i desember og (hvis nødvendig) i vår.

Må snakke med rådgiveren i morgen og må komem fram til hva jeg vil si. Hva anbefaler dere? (Sorry for rotete innlegg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...