Gå til innhold

Trening og kostholds matbildetråd! Les førstepost! :)

Anbefalte innlegg

Som sikkert flere har fått med seg har jeg fra tid til annen lastet opp bilder av maten min i treningsloggen min (noe som utvilsomt gjorde den mer populær, oh well), noe jeg (og mange andre) også har gjort med progresjonsbilder. Nylig ble trening og kostholds bildetråd opprettet, og vi opplevde stor suksess med at folk postet progresjonsbilder der isteden (eller i tillegg). Derfor tenkte jeg å videreføre matbildekonseptet også, og håper at den blir en like stor suksess.

Dette er altså en tråd hvor man kan laste opp bilder av diverse måltider, og gjerne skrive oppskrift/innholdsliste, og svært gjerne hvor mye næring man kan forvente å få ut fra den avbildede matretten :) For å stå frem som et godt eksempel skal jeg starte med å laste opp bilde av måltidet jeg nettopp hadde:

Photo192.jpg?t=1281985333

Ser kanskje ikke kjempedelikat ut, men det var!

Mat:

2 svære kyllingfiléter (250g)

2 frokostegg

1 enslig men meget smakfull grillpølse

Potetsalat 300g

Et par "dasher" med ketchup :)

Drikke (ikke avbildet):

5dl h-melk

30g prozyme proteinpulver sjokoladesmak

4dl store Bjørn havregryn

Næring totalt:

2600kcal og 120g protein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg lagde en himmelsk kyllingrett for et par uker siden.

Da tok jeg rundt 300g kyllingfille, kuttet den opp i biter, stekte den til den ble brun. Helte litt vann i pannen samt soyasaus.

Også hadde vi en salat i kjøleskapt. Var vist salat, ost og gulerot (og helt sikkert noe mer) blandet.

Fy fader, smakte helt himmelsk med den salaten (husker ikke navnet, men vil tro man får kjøpt den overalt på buttiker rundt om)

Lenke til kommentar

ble sulten av og se på det dere har lagd :dribble:

får vel legge ut bilde av en rett som jeg fant på selv da, litt hjelp med tips da, er vel ikke det beste og spise men det var godt og proteinrikt, vet ikke helt hva den inneholder dessverre..

EDIT: om noen har noen bra ideer/bilde av matpakke så er det fint trenger noen tips til og ha med på skolen :D

en boks tunfisk

en halv lauk

noen druer

tre egg

et stort glass med appelsinjuice

et stort glass med melk

halv pose med taco krydder

post-172174-1282050433,2649_thumb.jpg

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Måltid jeg hadde før i dag :D

IMG_2869.jpg?t=1282078564

1 stor kyllingfilét (ca. 150g)

Ca. 200-300g potetsalat

2 grove skiver med masse smør (vita hjertego')

2 frokostegg (speilegg)

1 grillpølse (elsker dem)

Agurk, paprika og fetaost ^^,

Stort glass melk (3dl)

Glass med eplejus (2dl)

1 stk multivitamin/mineral

1 SS selolje

Lenke til kommentar

Bilder fra et par uker siden.

Middag

Laks stekt i ovn

Brokkoli

Gulrøtter

Ris

705596.jpeg

Trykk på bildet for større bilde

Middag

Indrefilet

Brokkoli

Gulrøtter

Ris

705597.jpeg

Lunch

Kylling i biter frest i panna

Løk

Chili

Champignon

Minigulrøtter

Aspargesbønner

705598.jpeg

Drikker som regel vann til med sitronsaft i :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Veldig bra tråd, det er kjekt å få litt inspirasjon fra andre. Det blir jo veldig ofte til at man holder seg til det man vet man liker og ikke prøver ut nye ting sammen.

Skulle gjerne likt å se litt mer næringsinnhold osv her, men vet det er kjedelig å regne ut og dele opp osv :)

Lenke til kommentar

Meningsløs salat ala Julie

Jeg skal bidra litt også!

Her er en slags kombinert frokost, lunsj og delvis middag (jobber 15-20 så inni der blir det bare en yoghurt sånn i farta).

OBS OBS dette er ikke noe proteinmåltid, skulle hatt litt kylling oppi der :!:

Spiser dette mest fordi det er utrooolig godt og antakelig ikke det verste man kan ha i seg, bortsett fra all osten, hehe.. Det er også veldig godt med rødløk oppi, men gadd ikke stresse med løk idag.

Pleier vanligvis ikke å ha den jarlsbergosten oppi, men ville smake på den. Så fjerner man den blir det jo straks mindre kalorier.

2/3 av en isbergsalat

100g dulcitatomater (ca 17kcal etter hva jeg leste på pakka)

En halv chili

Ca 25g sånne små brødpinner med urter og hvitløk (omkring 25 kcal)

100g hvitløk- og chilimarinert jarlsbergost (300kcal!!)

100g fetaost m. oliven (325 kcal (ca)!)

En dæsj pepper

salat.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

da var skole nista pakka :D

en halv kylling ca

to tomater

litt av en agurk

salat

ost

og skal hele på rømme i mårra tilig

+ at jeg har med noen pistasj nøtter men skal begynne med hasesnøtter isteden for.

ser desverre ikke så godt på bilde.

post-172174-1282591268,8417_thumb.jpg

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Dere får kose dere med kyllig og gud vet hva på skolen mens jeg må ha med de gamle kjedelige skivene mine. Men så er jo jeg ikke så optimistisk på pålegget og ofte blir en skive til en sånn en :>

hamburger.jpg

Sikkelig pent :)

Ellers så har jeg lovet meg selv å få orden på kostholdet neste uke.

Lenke til kommentar

Forsiktig med slike poster Pijus, vil at dette skal være en seriøs tråd. Greit nok at man poster bilde av en big-mac on man faktisk har spist en (da helst et bilde av den faktiske big-macen), gjerne med innholdsliste og kcal-innhold (som per i dag står på innpakningspapiret på burgeren), men ser ikke noe poeng i å poste bilder av random matretter som man ikke en gang har hatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Frokost :)

713223.jpeg

EDIT: Tran om morgenen er vel egentlig meningsløst i og med at det er en minimal mengde fett og vil bli forbrent før det får gjort nytte for seg :p Blir heretter å ta tran rett før jeg legger meg :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

EDIT: Tran om morgenen er vel egentlig meningsløst i og med at det er en minimal mengde fett og vil bli forbrent før det får gjort nytte for seg :p Blir heretter å ta tran rett før jeg legger meg :)

:hmm:

Laks:

009.jpg

2 laksefileter

Miks for ovnsgratinert laks blandet med creme fraice (tror ikke den selges lenger)

Grønnsaker

Potet

Voila!

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...