Gå til innhold

Erstatning for Reserator XT (re-post)

Anbefalte innlegg

Ok, riktig underforum denne gangen!

Jeg har en god stund brukt en Reserator XT og har vært stort sett fornøyd med det.

Har en overklokket Core 2 Quad Extreme og en Geforce 8800GTX på den og har aldri hatt noen høye temperaturer. Nå er den desverre død, og jeg må se meg om etter en ny løsning. I tillegg kommer jeg til å oppgradere til en 480 GTX som er en god del varmere.

Så spørsmålet mitt er:

Hvor bra er Mist Economy settene på Netshop og Microplex? Og hvor stor radiator trenger jeg?

Jeg har ikke plass til engang en dual rad inni kabinettet så det må på en eller annen måte festes på utsiden.

Hvis ikke de er bra nok, er det noen andre forslag som er bedre? Et alternativ er kanskje Aquaduct 360 eco+ men den er ganske dyr. Det samme er Tsunami settene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid fundert på om jeg ikke skulle montere en 3x140 radiator oppå pcen. Ca 5cm over topplaten og så med stillegående vifter og viftegriller oppå som trekker luft opp gjennom radiatoren. Ulempen er jo at du ødelegger toppen og kan ikke legge ting der, men hvis du som meg har pcen under bordet så bruker man ikke den plassen uansett.

Har ingen erfaring med mist settene desverre. Men economy radiatorene mine ser ut til å funke "greit nok".

Det går kansje også å reparere reseratoren, men personlig har jeg dårlig erfaring med zalman's vannkjøling. Bare dyrt og dårlig.

Jeg har selv hatt LQ1000 kabinettet og jeg tror det har mange av de samme komponentene.

Hva du velger av pumpe og tank er veldig opp til deg, men jeg er veldig fornøyd med min DDC pumpe. De vanligste fellene ser ut til å være å få riktig slange og fittings til riktige gjenger. Ikke gå for mindre enn 3/8" slange og ikke midre enn 1/4" gjenger. Noen sverger til 1/2" slanger men de er 4 ganger vanskeligere å route effektivt og egentlig ikke nødvendig.

Merk også at noen tanker har 1/8" gjenger som er vel lite.

Hvis du har brukt kjølevesken som fulgte med Zalman kan det være den som er årsaken til problemene dine. Hos meg så "flaket" den seg opp i prosessorkjøleren og tettet det hele til. Hvis du planlegger å bruke den gamle prosessorkjøleren så bør du ta av lokket og evt. rengjøre den inni.

Jeg bytta til biltema frostvæske og destillert vann i 1:4 og har aldri sett tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede returnert Reseratoren. Jeg renset hele systemet og fant til slutt ut at pumpa var gåen. Hva med Mist Tsunami settene? Omtrent like dyr som en Aquaduct 360Eco+ men hvis noe går i stykker der så kan ting erstattes enklere i alle fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...