RS2000 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Saken er slik: Jeg flyttet noen filer fra en disk til en annen. Denne disken er nå defekt. Er det på noen måte mulig å hente ut filer eller noe som helst fra disken de ble flyttet fra? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 hvis du ikke kan bruke harddisken i en datamaskin på noen måte, kan det ikke gjøres uten profesjonell hjelp. i så fall, finnes selskaper som jobber med akkurat det å redde data ut av defekte, og ellers ødelagt/skadede harddisker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Flytting vil si det samme som å kopiere og så slette. Slettede filer forsvinner ikke umiddelbart, men plassen blir merket som ledig. Når man så bruker disken etterpå er det tilfeldigheter som avgjør om plassen blir brukt på ny. Når det skjer er de opprinnelige dataene borte for godt. Det finnes gjenopprettingsprogram som kan scanne disken for slettede filer. F.eks Recuva. Det finnes også muligheter for å finne fragmenter av filer som er delvis overskrevet, men da snakker vi om en svært krevende jobb som kun kan gjøres av eksperter. Og det blir dyrt. Uten garanti for å finne noe som helst. Lenke til kommentar
bollapinnsvin Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg har opplevd å miste masse bilder etter en harddisk krasj en gang. Jeg undersøkte litt, og fant et selskap som heter Ahlberg data som gjør recovery fra harddisker. De var etter det jeg kunne se billigst også, så sendte disken dit. De fikset det, og jeg fikk tilbake alle bildene og alt annet på disken. Jeg tror det kanskje er størst sjanse for å få tilbake dataene dine fra disken som er krasjet. I alle fall om den disken du flyttet det fra er brukt i ettertid. Ta en telefon til Ahlberg data og hør hva de kan gjøre med saken. www.ahlbergdata.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå