spetwols Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Hei. Bruker et program som heter WM recorder. Det funker kjempe bra. Skulle ta opp et klipp fra a-ha som var på god morgen norge på tv2 i dag tidlig. Fikk tatt det opp nå via tv 2 sumo med programme. Det som var litt dumt var at jeg måtte ta opp hele sendingen på 3 timer! Men nå har jeg ihvertfall hele med a-ha. Hvordan skal jeg få lagt dette ut på youtube nå ? Jeg har prøvd og importert den til : After effects cs4,Premiere,Sony Vegas og Windows movie maker, men ingen av programene støtter wmv! Så jeg har sittet i flere timer og prøvd alt mulig men får ikke til noe! Må legge den inn og redigere og klippe bort alt untatt a-ha. Prøvde å bruke fraps99, men da lagger det noe jevli og fila blit 12 gb stor. Serr, klikker snart! Hva skal jeg gjøre ???? Takk for all hjelp! Endret 16. august 2010 av spetwols Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Windows Movie Maker støtter da vitterlig WMV-filer. Jeg har brukt WM Recorder i årevis og har aldri hatt problemer med å redigere dem i Windows Movie Maker. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Wma filer er sære ting. Se om du kan finne et program som konverterer wma til et mer brukbart format Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Wma filer er sære ting. Se om du kan finne et program som konverterer wma til et mer brukbart format Hvilket format er best og mest omgjengelig ? Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 AAlt går, quicktime, mpeg, avi. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 AAlt går, quicktime, mpeg, avi. Takk for svar. Jeg har mpeg 4 filer i bøtter og spann, men de vil heller ikke importeres i Vegas eller After Effect. Hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Fordi du ikke har riktig codec installert. Laset ned K-Lite Mega Codec Pack, så løser det seg. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Er ikke det et konvert program bare ? Som kan konvertere enkelt filer ? Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Eller det var det kansje ikke... Men hvordan fungerer det ? Skjønte jo ikke så mye av det... Lastet det ned nå, og valgte mp4 på alt, men fungere fortsatt ikke importere i adobe premiere og after effects cs4. Hvordan gjør jeg det ? :/ Endret 18. august 2010 av spetwols Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Kan du konvertere til et annet format? Tror det var en Mpeg film jeg redigerte i premier en gang. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Kan du konvertere til et annet format? Tror det var en Mpeg film jeg redigerte i premier en gang. Jepp, jeg kan konvertere det, vist det er det du mener. Men nå har jeg 3000 mpeg4 filer, å det blir overkant mye og konvertere. Er det ingen muligheter for å bare importere filen inn i premiere, kan det være så vanskelig ? :/ Det fungerer i vegas, men skal bruke premiere. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da jeg kjøpte WM Recorder 14 fulgte det med en konverter, WM Converter 14. Den konverterer fra WMV til MPEG2, MPEG4 og diverse annet. Men WMV er et sterkt komprimert format, så konverterer du det til et annet sterkt komprimert format blir kvaliteten ventelig deretter. Uansett er Windows Movie Maker mest velegnet til å redigere WMV-filer, det er jo filformatet Movie Maker selv leverer. Så det beste kvalitetsmessig sett er å redigere WMV i Movie Maker og senere konvertere til det du måtte ønske. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Ts sier at han prøvde med wmm men at det ikke gikk ann. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg er klar over han skrev det, men det er jo bare tull. Selvsagt går det an å redigere WMV-filer med Windows Movie Maker. Jeg har gjort det i årevis, nettopp med filer fra WM Recorder. Trengs ikke å laste ned noen kodek heller, den følger med Windows siden WMV er Windows' eget videoformat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå