Gå til innhold

Skriver virker ikke


Anbefalte innlegg

Etter at jeg flyttet Windows fra én disk til en annen, sluttet skriveren min å virke. Alle andre programmer fungerer fortsatt. Skriveren er koblet til en PC i kjelleren. Skriveren har alltid vært delt mellom flere maskiner.

 

Da jeg først gikk inn på listen over skrivere i kontrollpanelet, sto skriveren fortsatt oppført på listen, men det lå et varselikon over skriveren som oppfordret meg til å feilsøke. Feilsøkingen mislyktes, og deretter fjernet jeg enheten fra listen. Nå har jeg lenger ingen mulighet til å få den tilbake. Dersom jeg trykker på "legg til skriver" i kontrollpanel får jeg feilmeldingene som vist nedenfor.

 

feil1.png

 

feil2.png

 

Jeg har søkt meg litt rundt etter denne erroren, og fulgt fremgangsmåtene i linkene nedenfor.

 

http://support.microsoft.com/kb/314876/no

 

http://www.ask-www.net/index.php?lang=no&month=2010-04&id=10060

 

Du kan se den nåværende statusen til de relevante tjenestene nedenfor.

 

feil3.png

 

 

 

Har dere noen tips? Jeg står virkelig fast nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fjernet all programvare som tilhører skriveren?

 

Om du har det kan du forsøke å fjerne og legge til printertjenesten. Du gjør det i kontrollpanelet under add/remove programs og Turn Windows Features on or off. Fjern Print and Document Services. Ta en omstart og legg den til igjen.

Lenke til kommentar

Du har selvsagt [...] lagt til skriveren på nytt

 

feil1.png

 

feil2.png

 

Har du fjernet all programvare som tilhører skriveren?

 

Skriveren er tilkoblet en annen PC. Jeg deler skriveren med den PCen. Skriveren fungerer fortsatt på to av tre datamaskiner i huset.

 

Om du har det kan du forsøke å fjerne og legge til printertjenesten. Du gjør det i kontrollpanelet under add/remove programs og Turn Windows Features on or off. Fjern Print and Document Services. Ta en omstart og legg den til igjen.

 

Jeg prøvde det nå. Det har ikke skjedd noen forandring :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...