Rupe Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har akkurat flyttet fra øvre hallingdal til tønsberg. I den forbindelse ønsker jeg og ta med meg jaktinteressen min å dyrke den her nede også. I den forbindelse lurer jeg på hvordan er mulighetene for jakt her i tønsberg? tenker da spesielt på gjess. har ingen anelse om hvordan den jakta organiseres. Har noen en kontaktperson jeg kan ta kontakt med? er det noen her inne som holder på med jakt i nærheten av Tønsberg her inne??? takker for svar! Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du har ikke vurdert å ta kontakt med Tønsbergs lokallag NJFF?! http://www.njff.no/portal/page/portal/vestfold/lokallag/tonsberg Lenke til kommentar
Rupe Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Du har ikke vurdert å ta kontakt med Tønsbergs lokallag NJFF?! http://www.njff.no/portal/page/portal/vestfold/lokallag/tonsberg Har vært i kontakt med dem men de har ikke så mye og komme med.eneste jakta de har fortiden er rådyr jakt og det er bare noen ytterst få kort. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) I praksis bare 2 muligheter for å få jakte i Tønsbergområdet: 1) ring på døre på utvalgte bondegårer å spør om å få lov til å jakte gås/due/and. Du stort sett få ja, så lenge de ikke allerede har gitt jakta til noen andre. 2) vent til 10. september og skaff deg en båt/kajakk/kano og jakt gratis på ca. 50 ulike holmer og skjær etter gås/and/skarv/måke/kråke/mink (og sel, de få gangene det gis kvote i Vestfold) Edit: litt lenger inn i landet (Andebu og Ramnes og Lardal og sånnt) er det noen grunneierlag som selger relativt rimlige småviltkort Endret 20. august 2010 av M98kF1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå