Ekinorak Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Er det lov å bruke noen form for handsfree ved kjøring av moped? Tenker f.eks på slike som en plugger i 1 øre, og har mikrofon på ledningen. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vil tro det. Ved noen kjøreskoler bruker jo ledsager noen form for kommunikasjon på øre til elevene på langkjøringer ved mopedopplæring Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev : Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører. Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy Endret 16. august 2010 av mwftw 1 Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Er lov ja, nesten helt sikker:) Kjøreskoler bruker jo det (brukte walkie-talkie med ørepropp, men er nok det samme) Helt sikkert at det er lov under øvelseskjøring, men er ikke sikkert på vegen ellers. Regner jo med at det er lov, men som "mwftw" sa: *sitat* "Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy " *sitat slutt* Lenke til kommentar
Strandern Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev : Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører. Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy Faktisk ikke, har ingen støy på den vi bruker på kjøreskola mi, uansett om du har crosshjelm, helhjelm eller halvhjelm. Back to the topic: Ja, det er lov å bruke hands-free da du er ute og kjører. MEN jeg vil ikke anbefale å høre på musikk eller noe, men er helt greit å ha til telefon. Husk å ha den på høyre øret så du kan høre eventuelle ting på venstresiden. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev : Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører. Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy Faktisk ikke, har ingen støy på den vi bruker på kjøreskola mi, uansett om du har crosshjelm, helhjelm eller halvhjelm. Back to the topic: Ja, det er lov å bruke hands-free da du er ute og kjører. MEN jeg vil ikke anbefale å høre på musikk eller noe, men er helt greit å ha til telefon. Husk å ha den på høyre øret så du kan høre eventuelle ting på venstresiden. Bruker dere vanlig mobil handsfree på kjøreskolen? :o Har prøvd og bruke diverse slike med som følger med til mobiler osv, men det eneste jeg hører er en forferdelig støy lyd. Lenke til kommentar
Strandern Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev : Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører. Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy Faktisk ikke, har ingen støy på den vi bruker på kjøreskola mi, uansett om du har crosshjelm, helhjelm eller halvhjelm. Back to the topic: Ja, det er lov å bruke hands-free da du er ute og kjører. MEN jeg vil ikke anbefale å høre på musikk eller noe, men er helt greit å ha til telefon. Husk å ha den på høyre øret så du kan høre eventuelle ting på venstresiden. Bruker dere vanlig mobil handsfree på kjøreskolen? :o Har prøvd og bruke diverse slike med som følger med til mobiler osv, men det eneste jeg hører er en forferdelig støy lyd. Neida, vi bruker sånn ordenlig headsett som man fester på siden av hjelmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå