Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det lov å bruke noen from for handsfree ved kjøring av moped?

Ekinorak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev ;) :

Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører.

Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy ;)

Endret av mwftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er lov ja, nesten helt sikker:)

Kjøreskoler bruker jo det (brukte walkie-talkie med ørepropp, men er nok det samme) Helt sikkert at det er lov under øvelseskjøring, men er ikke sikkert på vegen ellers.

Regner jo med at det er lov,

men som "mwftw" sa: *sitat* "Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy " *sitat slutt*

Lenke til kommentar

EDIT: Tror jeg missforsto litt, men tror du får svaret alikevell på det jeg egentlig skrev ;) :

Ved øvelseskjøring er det teoretisk lov, så lenge det er kommunikasjon mellom ledsager og den som øvelseskjører.

Men du vil erfare at dette er fantastisk dårlig, slike mikrofoner er ikke laget for og få vind i 50 km/t mot seg. Selv om du har helhjelm på deg, så vil du mest sannsynlig kun høre støy ;)

Faktisk ikke, har ingen støy på den vi bruker på kjøreskola mi, uansett om du har crosshjelm, helhjelm eller halvhjelm.

Back to the topic:

Ja, det er lov å bruke hands-free da du er ute og kjører.

MEN jeg vil ikke anbefale å høre på musikk eller noe, men er helt greit å ha til telefon.

Husk å ha den på høyre øret så du kan høre eventuelle ting på venstresiden.

Lenke til kommentar

Faktisk ikke, har ingen støy på den vi bruker på kjøreskola mi, uansett om du har crosshjelm, helhjelm eller halvhjelm.

Back to the topic:

MEN jeg vil ikke anbefale å høre på musikk eller noe, men er helt greit å ha til telefon.

Bruker dere vanlig mobil handsfree på kjøreskolen? :o

Har prøvd og bruke diverse slike med som følger med til mobiler osv, men det eneste jeg hører er en forferdelig støy lyd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Back to the topic:

Bruker dere vanlig mobil handsfree på kjøreskolen? :o

Har prøvd og bruke diverse slike med som følger med til mobiler osv, men det eneste jeg hører er en forferdelig støy lyd.

Neida, vi bruker sånn ordenlig headsett som man fester på siden av hjelmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...