diskoduck Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Dagens trening: Fredag 27. august 2010 To timer gåtur. Styrke: Markløft 3 x 15 x 30kg Knebøy 3 x 15 x stang Dips 3 x 15 Bicepskrøll 3 x 15 x 8kg Benkpress 3 x 15 x 30 kg Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Slækk helg. Fikk høre på byen i går at jeg så mer "bøff" ut så jeg antar at det var et kompliment Vet at jeg har gått ned litt, men har jo bare løfta vekter i litt over en uke. Dette inspirerer til mer trening. Dagens trening: Søndag 29. august 2010 1 times gåtur. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det er bra, digger den typen kommentarer jeg også. Det kan godt være at det har noe med holdningene dine å gjøre, styrketrening pleier å ha en god effekt på netopp det. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Mandag 30. august 2010: Knallbra dag, tok litt fri fra skolen når jeg så finværet. Spiste en god frokost og nøt kaffen. Gikk 2,5 timer tur i knall sol! Utrolig deilig, bare slappe av og lade opp batteriene. Super lunsj: Kyllingfilet marinert i hvitløk, olivenolje, sennep, salt, pepper og sitronsaft, samt forvellet fersk norsk brokkoli. Filetene stekes først i panna uten marinaden, så helle marinaden over filetene igjen og ettersteke de i ovnene ca. 10 minutter. Legg brokkolien sammen med fileten i ovnen. Serveres med ferske tomater og fetaost. Styrke: Knebøy 5 x 5 x stang Benkpress 5 x 5 x 45 kg Inverted row 3 x 5 Reverse crunch 3 x 10 Militærpress 5 x 5 x stang Pushups 10, 12, 7, 7, 12 Pushupsen har bedret seg veldig, doblet antall maxreps på to uker. Synes nesten Stronglifts-programmet går for fort unna. Jeg er ferdig med programmet på litt under en time. Kunne gjerne holdt på lenger. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Å bli ferdig med økta innen en time er egentlig greit i og med at tilført energi er oppbrukt da. Du risikerer da å trene katabolsk (kroppen henter energi fra muskelvev). Men progresjonen din er bra Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Tirsdag 31. august 2010: Kardiodag. Morgenkardio 30 min. spinning. Gikk til skolen, 25 min. gange. Spinning, 45 min. intervall. Knall dag! Spist godt, bl.a. 600g kylling på skolen fordelt på 2 måltider. Kjøpt ny shake (PF Whey Tech Vanilje) som smaker dødsdigg med bær og det som jeg pleier å blande i! Var på tilbud på Life, kjøpte bare 1 kg fordi jeg skulle prøve smaken, men vurderer å dra tilbake og kjøpe 3 kg til... Nå er det middag og kino! Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Tror jeg har funnet en god etter-treningsshake nå: 45g Whey Tech Vanilje 2,5 dl Appelsinjuice 75g Jordbær, rå 1 ss Olivenolje, Extra Virgin, Jomfruolje 2 stk Egg, rå 45g Maltodextrin 2-3 ts Splenda Isbiter Næringsinnhold: 60g protein, 25g fett, 80g karbohydrater, 800 kcal! Kjøres i blender, drikkes etter trening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Rå egg er visstnok fyfy... Dette er etter sigende fordi at da er aminosyrekjedene så lange at mennesket ikke klarer å nyttegjøre seg av disse på en god måte. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Sikker på at dette ikke er enda en myte? Har hørt det jeg og, men aldri sett noe kilde på det. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=134 "Det blir også påstått at, mengden sunne og usunne fettsyrer avhenger av hvordan man tilbereder egget. Blir plommen hardkokt vil det bli forhøyet mettede verdier, og beholder mann plommen bløt vil den inneholde større mengder av den umettede fett typen. Her vil sikkert mange tenke, at det vil lønne seg å drikke egget rått alikevell. Ved å drikke egget rått, blir opptaket av biotin i kroppen minimalt. Biotntilgjengeligheten av eggeproteinet er ca 50% i rå egg sammenlignet med egg som har vært utsatt for varmebehandling. Dermed må du ta to rå egg for å få i deg like mye protein som i ett kokt. Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene.. Ved inntak av rå eggehvite over en lengre periode, kan føre til mangelsykdommer! Min anbefaling vil være, å koke egget middels hardkokt (ca 6min) og eventuelt ta vekk ett par-tre plommer hvis en spiser nærmere et dusin til dagen. Ellers bør en ikke ha dårlig sammvittighet om en spiser noen egg i ny og ned!" Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Er nok sant at kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg mer en halvparten av proteinet når egget er rått. Derfor er det lurt å koke eller steke dem. Vil påstå at smaken også vil være mye bedre da. Ser du poster mye fornuftig ang kosthold på andre tråder, så vil tro kostholdet ditt er ganske bra også Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Sikker på at dette ikke er enda en myte? Har hørt det jeg og, men aldri sett noe kilde på det. En kompis av meg jobber med forskning på torsk ,og han sier at de lager ikke fòr av egg fordi det er "for lange proteinkjeder" til at de kan få hurtig nok vekst på fisken. Men som du sier, myte kan det selvfølgelig være når det kommer til mennesker. Jeg har selv ikke sett en valid kilde på det, men at egget smaker hoppetau når det er rått gir vel en slags indikasjon på at det bør tilberedes EDIT: tegnsetting Er nok sant at kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg mer en halvparten av proteinet når egget er rått. Derfor er det lurt å koke eller steke dem. Vil påstå at smaken også vil være mye bedre da. Ser du poster mye fornuftig ang kosthold på andre tråder, så vil tro kostholdet ditt er ganske bra også Excel eller meg? Endret 1. september 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Kjekt å vite det om egg, blir å kutte ut rå egg da. Kan jo innta egget kokt ved siden av, eller dose på med mer proteinpulver for å få opp proteininnholdet. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Excel eller meg? Var egentlig ment til Excel ja. Men du er jo relativt oppegående på den fronten du også Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Takker, men Doofen er et unikum Kan utrolig mye og har en utrolig fremgang! Jeg sluker det meste av artikler om kosthold for tiden, og har lest mye av Børge Fagerli, samt iform-artikler. Har også lekt meg mye med excelarket mitt, slik at jeg ser næringssammensetning av maten jeg spiser. Det har hjulpet meg masse. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Artikler fra iform.no burde tas med en klype salt. Er ikke alle forfatterne som vet like godt hva de prater om der. Børge Fagerli sine artikler derimot: Endret 1. september 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Støtter SirAndy på den og legger meg selv lagelig til for hugg med det jeg skriver nå. Jeg har hentet det meste av det jeg kan fra amerikanske sider og forskermiljøet i Tromsø (uten at jeg selv er en del av det). Det som kommer for en dag er at de fleste norske og europeiske sidene selger i hovedsak tilskudd, piller og annet utstyr og har "forum" tilknyttet sine salgssider. Eksempelvis tn.no, iform.no, myrevolution.no o.s.v... Om man googler "build muscle fast" eller "i want 6pack abs" så havner du på amerikanske sider som selger kostholdsinfo, jeg vil gå så langt som å si undervisning i og med at de seriøse bygger på kilder fra de største universitetene i USA. Vince del Monte, Mike Geary, Arnel Ricafranca er blant noen av disse. De henviser ofte til Michigan State University som er et universitet som forsker aktivt på kosthold og trening og da med kommersielle hensyn. Men for at det skal kunne kommersialiseres så MÅ det kunne være vitenskapelig hold i det de skal selge. Her er USA generelt langt mer på vei enn Europa i mine øyne. Så om jeg får anbefale nettsider så vil jeg anbefale følgende. http://iwantsixpackabs.com/ http://www.truthaboutabs.com/ http://vincedelmontefitness.com/ Disse sidene er betalingsbetingede for at man skal komme til all den gode infoen, men er så fantastisk verdt det. Jeg har tillit til disse 3 sidene, jeg har snakket med Vince del Monte på telefon og han er "the real deal" når det kommer til å bygge muskler. Arnel Ricafranca har jeg hatt kontakt med på mail og han har god peiling på utføring og maksimering av treningene med hensyn på fettforbrenning, men er ikke så sterk på kosthold. Mike Geary er blitt en guru hva kosthold angår de senere årene og jeg har skiftet hele min livsstil ( men ikke World of Warcraft eller Call of Duty:p ) etter å hatt kontakt med ham og kjøpt "The truth about abs" som han har skrevet. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Nice, takker for links Bra dag i dag. Onsdag 01. september: Morgenkardio: 45 min. gåtur. Motbakke opp, prøvde meg på lett jogg. Tungt som f. så ble til at jeg gikk. 25 min. gåtur hjem fra skole. Styrke: Knebøy 5 x 5 x 30kg Militærpress 5 x 5 x 30 kg Markløft 1 x 5 x 50 kg Bulgarske utfall 3 x 5 x 8 kg Dips 3 x 8 Statisk planke 2 x 25 sec (skulle ta 3 x, men var dritsliten. Første gang jeg tar denne øvelsen). Merker at jeg gleder meg til å komme i gang på senter, kan variere litt mer vekter. Etter trenings-shaken ble ypperlig! 4 dl appelsinjuice, 75g bringebær, 90g proteinpulver, 25g rene maltodextrin, 1 ss olivenolje. Kjøres i blender med isbiter og Splenda. 70g protein, 15g fett, 80g karbs, 700 kalorier. Mer kalorier i shaken enn i middagen min... Fått i meg totalt ca. 2400 kalorier i dag (270g prot, 70g fett, 180g karb) og er god og mett! Proteiner og grønnsaker metter! Endret 1. september 2010 av excel2007 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Skulle ikke du NED i vekt/fettprosent? Angående shaken ville jeg bytta juicen bort med vann og heller tilsatt en skrellet appelsin slik at du får ALLE næringsstoffene fra appelsinen. Her snakker vi "næringsgevinstmaksimering" Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Ligger veldig lavt på karbohydratinntaket i følge regnearket, så jeg har dratt det litt opp. Hadde en del vondt i hodet i forrige uke. Fikk høre av en kamerat at jeg burde ta inn litt karbs etter styrke, uansett om jeg deffer eller ikke. Ligger jo lavt nede på kaloriinntaket, så det burde vel gå bra? Har brukt Børge Fagerlis regnemetode: Diett: 28 kalorier pr kroppsvekt (ligger under dette) 3g protein per kroppsvekt (343g anbefalt) 30% fett av totalt kaloriinntak (91g anbefalt) Resten skal være karbo (137g anbefalt) Ligger litt under på alle disse i dag, bortsett fra karbo (men ved å kutte ut maltodextrinen er jeg i mål). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå