Gå til innhold

BK: Sideflip


Anbefalte innlegg

Hey, tenkte å legge ut et av mine første bilder.

Har nettopp kjøpt speilreflekskamera, så jeg er absolutt nybegynner.

Bildet er tatt med selvutløser.

 

post-79218-1281967190,0454_thumb.jpg

 

Jeg vet ikke om jeg liker at hånden min blokkerer ansiktet, men det gjorde bildet ganske anonymt, noe som kan være en bra ting.

Det heter sideflip fordi trikset som utføres kalles en sideflip. :p

Bildet er etterarbeidet litt med tanke på farger.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tekniske(blendar, lukkertid og slikt) er bra, men bakgrunnen er forstyrrande og lyset er relativt kjedelig. Prøv å finn ein litt meir nøytral bakgrunn, kanskje ein vegg eller noko med mindre detaljar. Angåande lyset kan du venta til kveldsola( :love: ) kjem, eller setta opp ein blits med softbox til venstre - om du har noko slikt.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbakemeldingene! :D

 

selvutløser? da har du fått det til ganske bra da:)

 

Bildet er i utgangspunktet ok, men om du hadde vært mer på hodet hadde det vært kulere. Ikke akkurat lett å time!

 

Haha, jeg merka det. Selv om selvutløseren tok sånn 10 bilder etter hverandre, var det ikke et eneste bilde der jeg var på hodet. Og jeg prøvde flere ganger. Synd kameraet mitt ikke vil gå kjappere.

:!:

 

 

Det tekniske(blendar, lukkertid og slikt) er bra, men bakgrunnen er forstyrrande og lyset er relativt kjedelig. Prøv å finn ein litt meir nøytral bakgrunn, kanskje ein vegg eller noko med mindre detaljar. Angåande lyset kan du venta til kveldsola( :love: ) kjem, eller setta opp ein blits med softbox til venstre - om du har noko slikt.

 

Jeg satt igjen med omtrent samme følelse egentlig.

Tror jeg skal prøve meg på noe vegg-greier i morra.

Du ga meg også en idé, det kunne jo vært kult å bruke horisonten i kveldssola som bakgrunn, og fått fokusert skikkelig skarpt på meg. Slik at det ikke blir så mange detaljer. Har et sted med relativt bra utsikt som jeg skal prøve meg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...