djgudleif Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Hey, tenkte å legge ut et av mine første bilder. Har nettopp kjøpt speilreflekskamera, så jeg er absolutt nybegynner. Bildet er tatt med selvutløser. Jeg vet ikke om jeg liker at hånden min blokkerer ansiktet, men det gjorde bildet ganske anonymt, noe som kan være en bra ting. Det heter sideflip fordi trikset som utføres kalles en sideflip. Bildet er etterarbeidet litt med tanke på farger. Endret 16. august 2010 av ikkespisgress Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 selvutløser? da har du fått det til ganske bra da:) Bildet er i utgangspunktet ok, men om du hadde vært mer på hodet hadde det vært kulere. Ikke akkurat lett å time! Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det tekniske(blendar, lukkertid og slikt) er bra, men bakgrunnen er forstyrrande og lyset er relativt kjedelig. Prøv å finn ein litt meir nøytral bakgrunn, kanskje ein vegg eller noko med mindre detaljar. Angåande lyset kan du venta til kveldsola( ) kjem, eller setta opp ein blits med softbox til venstre - om du har noko slikt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Tusen takk for alle tilbakemeldingene! selvutløser? da har du fått det til ganske bra da:) Bildet er i utgangspunktet ok, men om du hadde vært mer på hodet hadde det vært kulere. Ikke akkurat lett å time! Haha, jeg merka det. Selv om selvutløseren tok sånn 10 bilder etter hverandre, var det ikke et eneste bilde der jeg var på hodet. Og jeg prøvde flere ganger. Synd kameraet mitt ikke vil gå kjappere. :!: Det tekniske(blendar, lukkertid og slikt) er bra, men bakgrunnen er forstyrrande og lyset er relativt kjedelig. Prøv å finn ein litt meir nøytral bakgrunn, kanskje ein vegg eller noko med mindre detaljar. Angåande lyset kan du venta til kveldsola( ) kjem, eller setta opp ein blits med softbox til venstre - om du har noko slikt. Jeg satt igjen med omtrent samme følelse egentlig. Tror jeg skal prøve meg på noe vegg-greier i morra. Du ga meg også en idé, det kunne jo vært kult å bruke horisonten i kveldssola som bakgrunn, og fått fokusert skikkelig skarpt på meg. Slik at det ikke blir så mange detaljer. Har et sted med relativt bra utsikt som jeg skal prøve meg på. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Gjer det, kan bli meget kult. Einaste problemet er at du kan bli undereksponert mot bakgrunnen - noko som kan bli kult om du vil ha siluett. Bruk ein blits på deg sjølv(om du har) eller ta bilete mot ein vegg med kveldsola som lys, om du vil vera opplyst. Prøv deg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå