Xecuter Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Noen som har erfaring med JetCarrier? Jeg skjønner meg ikke helt på nettsiden deres: hvis jeg kjøper en vare til ca 2000 kr, fikser de tollen og alt da? Eller må jeg gjøre det selv senere? Endret 16. august 2010 av Xecuter Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg har opprettet en konto (eller hva det var) der for et par år siden. Med tanke på å bestille (redigert 25.04.2018)Men har enda ikke benyttet den. Er også interessert i å høre erfaringer Endret 25. april 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Tweekz Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg brukte dem engang, den gang brukte jeg dem fordi nettsiden jeg handlet fra ikke shippet til Norge. Det Jetcarrier gjør er at de har en adresse i statene hvor varene blir shippet til (de fleste butikker der shipper gratis innenfor USA), derifra shipper de varene videre til Norge. Jeg bestilte fra to nettbutikker og jetcarrier gjorde det enkelt og ventet til alt var mottatt før de sendte alt i en pakke til Norge. Håper dette gav deg et svar? EDIT: Glemte jo å svare på et av spørsmålene dine De tok da av seg alt av toll og MVA... Det er hvertfall det jeg husker, jeg slapp mye tulball de ordnet med Nå føler jeg at jeg skriver meg bort og går å legger meg! God natt Endret 19. august 2010 av Tweekz Lenke til kommentar
EroTix Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Jepp, jeg har erfaringer både med JetCarrier og annen frakt fra USA. Mitt tips er å holde seg unna JetCarrier (Magnum), i alle fall hvis det haster å få levert. Årsaken er enkel: De har verdens dårligste leveringsgaranti, dvs INGEN GARANTI. De opererer med cut-off (deadline for innlevering av pakker) fredager kl 10.00 EST. Du får FedEx e.l. til å levere pakken innen tidsfristen og forventer å få varen sendt til Norge med første sending (som er på lørdager). MEN, så har de fått flere pakker enn bare din, og bruker for lang tid på å registrere disse til at din rekker å bli registrert før kl 10.00. Da driter de i å si noe om det, men lar den ligge til neste lørdag. Altså EN UKE forsinket levering uten så mye som et beklager, eller en liten melding om det! Hvis det haster, slik at du vil ha et seriøst fraktselskap til å hente pakken din hos dem og sende den til Norge, ja, da må du betale timelønn til de ansatte hos JetCarrier for at de skal finne igjen pakken din i flycontaineren. Videre blir det sjeldent spesielt mye dyrere å sende med f.eks. FedEx eller UPS på International Priority, som kun tar 3 dager fra henting til levering på døren din med budbil. FedEx er et ufattelig SERIØST selskap! De har et system som overgår det meste, og jeg skulle bli rimelig sjokkert om de ikke holdt leveringstiden sin. Selv når pakken min bare rakk å komme til flyplassen i Paris før europeisk flyrom ble stengt under "askestormen" klarte de jaggu meg å levere til angitt tid. Det er fraktselskap det står respekt av! Et priseksempel: pakke på 7,7kg kostet 670 kr + fortollingsgebyr på 80 kr + 25% mva til den norske stat med FedEx (garantert levering på døren innen 3 virkedager), altså kr 937,50. Pga at JetCarrier driver med volumvekt beregning og pakken var 69 cdm, ble pakken fakturert hos dem under 20 kg. Pris 860 kr. Siden pakken ble sendt på onsdag, betalte jeg ekstra til FedEx for å få den levert innen 2 dager. De leverte til gull igjen, og hadde pakken avlevert kl 08 fredag morgen. MEEEN, JetCarrier var for opptatt med kaffe og røykepauser, så de rakk ikke å registrere før cut-off allikevel. Dermed ligger pakken og venter til neste helg. Det vil si at det tar 14-15 dager før jeg har pakken fra den ble hentet hos selgeren i USA, i stedet for de 3 dagene det ville tatt med FedEx. Besparelsen for dette ble vanvittige 77,50. Fra det kan igjen trekkes 50-lappen for 2-day delivery... Risikoen for skader på pakkene er dessuten mye større hos JetCarrier siden det der er flere ulike firmaer og instanser som behandler pakken, mens hos de store worldwide transportørene er det samme selskap fra A til Å, og det er ingen andre å skylde på enn dem selv. Så ta lærdom av andres dyrkjøpte erfaringer og bruk kun de store seriøse selskapene! Har utelukkende strålende erfaringer med FedEx, men UPS var like gode. Dog har jeg brukt FedEx mange flere ganger enn UPS, så erfaringsgrunnlaget er mange ganger større. EDIT: Kan legge til at når man legger til internfrakten i USA ville det ha vært billigere å sende pakken i eksempelet med FedEx, og da ville jeg fått den levert på døren etter 3 dager, i stedet for å måtte hente den på postkontoret etter 14 dager! Endret 19. oktober 2010 av EroTix Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Har brukt Jetcarrier én gang. God og ryddig erfaring. Anbefales. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 ...snip... Hele poenget med JetCarrier er jo for de (ganske mange) tilfellene hvor selger ikke vil sende utenlands, og da faller mesteparten av poengene dine (bortsett fra det med en uke forsinkelse når de er trege med mottaksregistrering) i fisk, når avsender faktisk nekter å sende pakken til Norge (det være seg med UPS, USPS, DHL eller Fedex).. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Trenger litt hjelp. Har bestilt tre ting fra en nettbutikk i Usa. Dette var på en ordre, men ble sendt i tre ulike kollier. Jeg har bare booket en pakke. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Trenger litt hjelp. Har bestilt tre ting fra en nettbutikk i Usa. Dette var på en ordre, men ble sendt i tre ulike kollier. Jeg har bare booket en pakke. Hva gjør jeg da? Hvordan ble løsningen på dette? Har enda ikke benyttet kontoen som ble opprettet for 10 år siden, og vet ikke om den eksisterer forsatt. Fant ikke noen innlogging. Først nå er det noe jeg vurderer å bestille. Endret 25. april 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Legg til/book nye pakker/kolli med de ekstra sporingsnumrene, sett verdien på disse til 0, og referer til den første pakken. https://www.jetcarrier.net/support/index.php?/Knowledgebase/Article/View/74/5/pakke-fra-underleverandor Lenke til kommentar
iz- Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Dyrt. Dårlig kundebandling. Mange misfornøyde kunder. Jeg synes det er litt rart at disse fortsatt holder seg flytende egentlig Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. august 2022 Del Skrevet 14. august 2022 Mulig necro... Men hva er alternativene når nettbutikken over dammen ikke sender til Norge? Alternativene hvis JetCarrier angivelig skal være håpløst.. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar Jeg har begynt å se litt på dette selv nå, ikke fordi de jeg har tenkt å bestille i fra ikke sender til Norge, men fordi frakten i mitt tilfelle blir så sabla dyr, 60USD. Etter å ha trekt i fra de 150kr som det koster i innenlands frakt i USA, kan man få tilsendt en ganske stor pakke med Jetcarrier via båt for 470kr, men hva kommer i tilegg til prisen de oppgir på prislisten? Moms vet jeg, den er grei, men mer gebyrer? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Ingen gebyrer (med mindre det er en vare det faktisk er toll/særavgifter på...), men for pakker større/tyngre enn 5kg med sjøfrakt kommer frakt fra Halden til deg i tillegg til oppgitt pris i prislista. https://www.jetcarrier.com/cms/priser/prislister/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå