KirurgeN Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hei:) Det har vært noe virus på pcen min,og har scannet fra før med F-secure, ad-aware og housecall, fant noe på F-secure og housecall. Men vil gjerne være 100% sikker på at ingen tredje parter overvåker pcen min. For har merket at noen andre har vært pålogget noen steder der jeg har bruker, mens jeg har vært pålogget. Derfor fulgte veiledningen for å få fjernet malware. Jeg fant 3 infiserte objekter på MBAM. Laster opp loggene i denne tråden. Er pcen min virusfri nå? mbam-log-2010-08-16 (14-19-26).txt ComboFix.txt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja det ser bra ut. Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 ok, tusen takk for hjelpen:) Bare en ting til: Kom en adobe reader sikkerthetsoppdatering rett etterpå, som linket til siden: http://kb2.adobe.com/cps/837/cpsid_83708.html. Synes URL'en var litt rar med kb2.adobe.com, og hvis man trykker på linkene kommer man tilbake på adobe.com (uten kb2. foran). Er dette noe å bry seg om? Går det også greit å oppdatere java og windows update? eller kan malware komme tilbake da? Hilsen paranoid PC bruker:P Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ja hold pcen oppdatert,kjør en scan med secunia Oppdatere og kjøre MBAM en gang imellom er greit også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå