peace2 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Charsett i poedit er satt til UTF-8 , det gjør html/php filene også.. Kan fortsatt ikke se oversatte norske bokstaver.. Det fungerte fint da jeg hadde teksten rett inn på selve php filene , men ettersom jeg har flyttet teksten til Poedit ble AØÅ borte.. noen som vet hva det kan være av? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Ingen som har erfaring med dette problemet? Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Les øverst i PHP-forumet "Problemer med Æ-Ø-Å og andre skandinaviske tegn" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Har aldri hatt dette problemet, det er nok bare html/php-filene dine som er problemet Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) mitt tips er å endre dem til HTML. Altså: æ, ø og å (æ ø å). Du kan jo sette opp en funksjon som tar seg av dette i php hvis du legger inn tekst fra en form: function norChars ($string) { $nor = array('æ','ø','å','Æ','Ø','Å'); $rpl = array('æ','ø','å','Æ','Ø','Å'); $norChars = str_replace($nor,$rpl,$string); return $norChars; } Satt denne opp når jeg skulle legge inn 500 produkter, mye lettere. Det er bare å utvide med flere spesialtegn... Endret 25. august 2010 av Yawa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvorfor ikke bare bruke htmlentities? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Problemet er at PHP overhode ikke veit hva et tegnsett er. Legg til bind_textdomain_codeset('navn på domain', 'UTF-8'); så løser alt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå