Halfedge Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg ønsker å bytte ut den nåværende forsterkeren (Blaupunkt). Spiller fungerer greit, men jeg har stort behov for en auxinngang (3.5mm minijack) i front. Dessuten hakker den gamle CDspilleren ganske mye, særlig ved temperaturforandringer i bilen. Mange forsterkere har nå "iPod-støtte", dvs det følger med en kabel som både lader og overfører Ipod-data til forsterkerdisplayet. Bilen har originale høyttalere (4 stk tror jeg) og det er greit nok for meg. Jeg kan lite om dette og har noen spørsmål: 1) Montering: Er det så enkelt som å ta ut den gamle forsterken ved å bruke uttrekksverktøyet (4 hull, type Blaupunkt), løfte ut forsterken og dytte den nye inn? Eller må jeg gjøre noe med kablene eller annet bak der også? 2) Hva med spillere som har "Ipod-støtte/kabel"? Hvor kommer kabelen ut og hvor lang er den? 3) Siden jeg er fornøyd med dagens lyd så har jeg ikke så veldig store krav til lydkvalitet, men jeg vil unngå problemer og for mye arbeid. Budsjettet er ca 800-1200 kr og jeg har notert meg et par modeller som virker ok: Sony CDX-GT45iP http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8501&katid=166&mid=m436&id=&vn=736 SONY CDXGT640UI http://www.pixmania.com/no/no/5453138/art/sony/bilstereo-cd-mp3-usb-ipod.html Vil disse fungere bare ved å dytte de inn i hullet etter den gamle? Noen bedre forslag i samme prissegment? Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det skal være enkelt og bytte SPILLER ja. I værste fall så må du ha en overgang. Men gjør deg selv en tjeneste, og ikke kjøp sony spiller Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det er nok snakk om en spiller her ja, ikke forsterker (selv om spillere har en liten forsterker innebygd). 1: Regn med å måtte bytte metallramma rundt spilleren også. Og kanskje bruke en overgang på kabler, sett inn bilde her av hordan kablene bak ser ut så er det lett å finne ut. 2: Det er forskjellig fra spiller til spiller, men du bør gå opp i pris for en spiller med god ipod funksjonalitet. 3: Glem Sony, Pioneer og Alpine er veien å gå. F.eks: Pioneer DEH-5200SD Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Takk for tilbakemeldinger! Hva er forresten galt med Sony? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Takk for tilbakemeldinger! Hva er forresten galt med Sony? Lydkvaliteten Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Nå kommer jeg med et forslag som sprenger ditt beskjedne budsjett litt da, men Volvo 850 var veldig tidlig ute med å støtte 2-din spillere, noe jeg selv foretrekker da man får mye større display og taster. Billigste hos Bilradiospesialisten er riktignok 3000 kr. Kanskje noe å spare til? Har en slik selv i min 850: Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hva er poenget med en slik 2-din spiller når det kun er en forvokst vanlig spiller? Ser null point i 2-din uten dvd med "stor" skjerm.. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hva er poenget med en slik 2-din spiller når det kun er en forvokst vanlig spiller? Ser null point i 2-din uten dvd med "stor" skjerm.. Som jeg sa, du kan få større display (greit når du har CD-TEXT, MP3 fra USB osv), større knapper, og mange har en del ekstra innganger og utganger i front. Men så klart, bare et tips til han som har en Volvo 850 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå