Gå til innhold

Kjøre javascript fra Linux CLI?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk - jeg prøver å lage meg et script som skal gjøre livet mitt letteret. Det innebærer simpelthen at jeg henter ned en del sider fra internettnettet med ett PHP-script og presanterer det på min egen lille måte.

Men det er websider jeg prøver å hente ned som avhenger av å få kjørt sin javascriptkode for å fylle seg selv med innhold.

Fikk til ett pythonscript (exec() fra PHP) som simulerte en browesr og lastet ned alle tekst etter siden var ferdig hentet (og javascriptene kjørt) - men dette bruker GTK og virker ikke når jeg laster det hele opp til min Ubuntu server uten GUI.

Noen som har vært borti lignende problemstilling eller har en crazy idé til potensiel løsning? :)

Cheers!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk - jeg prøver å lage meg et script som skal gjøre livet mitt letteret. Det innebærer simpelthen at jeg henter ned en del sider fra internettnettet med ett PHP-script og presanterer det på min egen lille måte.

Men det er websider jeg prøver å hente ned som avhenger av å få kjørt sin javascriptkode for å fylle seg selv med innhold.

Fikk til ett pythonscript (exec() fra PHP) som simulerte en browesr og lastet ned alle tekst etter siden var ferdig hentet (og javascriptene kjørt) - men dette bruker GTK og virker ikke når jeg laster det hele opp til min Ubuntu server uten GUI.

Noen som har vært borti lignende problemstilling eller har en crazy idé til potensiel løsning? :)

Cheers!

Jeg ville kanskje først kontaktet eierne av websidene og undersøkt om de hadde en bakdør ment for utviklere eller søkemotorer o.l.; dette er ikke helt uvanlig, og det er mye enklere og "riktigere" enn alternativet. :)

Du nevner noe om et Pythonscript som er avhengig av Gtk+; det at noe er avhengig av Gtk+ betyr ikke nødvendigvis at et GUI trengs eller installeres:

sudo aptitude install libgtk2.0-0

..drar f.eks. ikke ned hele Xorg og en desktop. :)

Endret av worseisworser
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar!

GTK var avhening av GUI her - får en eksplisitt feilmelding om det i runtime. Med det kan være det samme nå...

...for du har helt rett - nettstedet hadde et API med fleksible Json-objekter. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...