Dux ducis Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har kjøpt meg et CNet CWP-854 trådløst nettverkskort til min stasjonære PC (Win XP home med SP3). Jeg installerte medfølgende RaLink Wireless utility, og fikk koblet meg opp. Men, så langt har jeg måttet søke opp og koble meg til nettverket på nytt (med inntasting av WEP key og det hele) når jeg skrur på dataen igjen om morgenen. Er det en mulighet for å få denne tilkoblingen til å aktivere seg automatisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Du må vel lagre profilen til dette nettverket og sette det til default konfigurasjon. Jeg mener dette ligger lett tilgjengelig i Ralink softwaren. Det vil antagelig også funke å disable Ralink og kjøre windows egen wifi software. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Disse problemene komme vel oftest av at Windows kjører to tilkoblingsprogrammer. Som vidarkr er inne på, så lønner det seg å stoppe et av disse og kun bruke det ene. Hvis du fjerner Ralinksoftware, så pass på at du ikke tar bort driver i samme slengen For å stoppe og disable Wireless Zero Config, så må du gå inn på tjenester i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå