Gå til innhold

360 Elite tilbake fra service, retur med ny defekt. MS vil ikke fikse

bokfinn

Anbefalte innlegg

Jeg har en ca 2,5 år gammel elite som tok kvelden i midten av Juli. Denne sendte jeg inn på extended warranty (rrod årsak eller sådan). Da jeg fikk maskinen tilbake nå på fredag har det skjedd noe galt. Greit nok at MS har fiksa rrod, men nå bråker maskinen helt SINNSYKT. Virker som om den ikke har blitt skrudd skikkelig sammen, for det er masse vifteskraping og støy, til og med når jeg har skrudd av maskinen. Før var den så og si stillegående.

Jeg ringte så microsoft, og regnet med at det skulle være en lek å få reparert denne, da dette helt klart er reklamasjon på service. Microsoft vil ikke reparere den. De KAN reparere den, men da koster det, og de kunne heller ikke garantere at skrapelyden ble borte.....!?!?

Da jeg dro frem kjøpsloven og det med reklamasjon på service, ble jeg henvist til butikken der jeg kjøpte den. Greit nok at butikken er plikta til å ta den inn, men det er likevel MS sitt ansvar å reparere boksen kostnadsfritt... Jeg har ei heller noe ønske om å kjøre 2 timer bil hver vei til Gamestop for å få den reparert...

Dette er fjerde gang jeg har hatt xbox på service (og maskin nr 3), aldri før har jeg fått problemer. Dette er ikke imponerende.

Kort summert: MS har skapt en ny feil, og er dermed ansvarlig for reperasjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mottok en mail fra Microsoft der jeg ble bedt om å ringe dem opp for å få fikset problemet....

Jeg ringte opp, og ble møtt av en tulling som sa at de hadde visse retningslinjer å gå etter, og at maskinen var utenfor garantitid. Dermed måtte jeg eventuelt betale for å få den fikset. Samme visa jeg fikk forrige gang jeg ringte. Men hvorfor steike ba de meg ringe opp igjen for å få ordne opp? Forbanna noldus

Mail sendt til forbrukerrådet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...