Sitronsaft Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hei alle sammen. Sitter og leser på mil.no sine nettsider og det står at til fallskjermjegeråret kan det medbringes feltstøvler, og da må det være av typen M-77. Ref: "KUN støvler av type M-77 (Norsk standard militær støvel) Innleggssåle er tillatt." Så da lurer jeg på, hvor kan disse skaffes i Bergen? Selges de på vanlige sportsforretninger? Takker for svar. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg vet ikke om det selges i Bergen, men du kan be sportsforretninger om å bestille inn. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Ser jo også at det så klart selges på nett, blant annet fra Topsecret.no, men jeg foretrekker å ha en håndfast butikk jeg kan klage til om det trengs, også er det jo dette med å prøve skoen før jeg kjøper den. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja, det kan nok lønne seg. Du kan vel spørre om sportforretningen kan bestille inn et parti, slik at du har flere str. å velge mellom? Eller de gjør kanskje ikke det nåt etterspørselen ikke er veldig stor? Det skader ikke å spørre;) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvis du vil finne størrelsen, kan du jo snakke med din lokale militær base om å få prøvd skoene der før du bestiller på nett.. (Husk, 1 størrelse større enn det som passe og legg inn et ekstra par såler) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Takker for tipset, men hvorfor ekstra par såler? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ekstra plass til luft for å holde på varmen, ekstra par såler (snakker om ullsålene militæret har ..) er for ekstra isolasjon fra kalde underlag (pluss komfort) Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan nevne flere steder å bestille/kjøpe direkte fra. Army Shop, finnes sikkert i Bergen NFM.no (norsk forsvarsmateriell) XXL Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Tror Milrab har butikk i Åsane Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Outdoor i Åsane selger og, samme sted som Wistex før dem. Kjøpte et par på Wistex for 600,- på konkurssalg. Til vanlig og i dag ligger de rundt 1000,- for et par. Men M77 som selges i sivile butikker er den sivile versjonen, dog eneste praktiske forskjell er at de ikke har et skjoldmerke under sålen hvor produksjonsåret står. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Ta med deg ullsokker, innleggssåle som er ca. 4 mm tykk og prøv parrene først hos enten en "armyshop" av noe slag, eller hos en militærbase i nærheten Så kjøper du de som passer i forhold til det som er oppgitt. Endret 1. september 2010 av Aviaton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå