Gå til innhold

Ny hardisk - minst mulig støy!


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel "traver" en -Quantum 6.0 gb 5400 hd- :D:D Som har vært trofast i mange år, og aldrig no feil med... Quantum har kvalitet de.. selges de ikke lenger? :shrug:

 

Nå har jeg funnet ut av at den støyer for mye og den har litt for liten plass.. Så jeg tenkte det var på tide med en ny hd på 20gb som er av den stille gående typen og vil helst ikke ha no problem med den. Det er 2 stykker på psdata.no som jeg fant.... hvilken av disse er de mest stillegående og ikke er no problemer med? Se under......

 

 

1) Samsung Harddisk 20.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Noise Guard? :shrug:

 

2) Wd Harddisk 20.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" ? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, så wd er ikke stillegående. da er det bare samsung igjen! ER det noen andre som vet om det finne flere 20gb hd med andre produsører? Har bare vært inne på psdata og komplett.. Det er mange andre nettbutikker men har ikke giddet å sjekke.... Noen som kan komme med en anbefaling?

Lenke til kommentar
skal du ha en stille harddisk må du kjøpe en seagate... 7200.7 eller V skal visstnok være ganske stille... hvor store disse er vet jeg ikke...

 

er enig med deg. Seagate barracuda er tingen :p

 

 

en seagate 7200.7????? eller V??? du mener det er modell betegnelsen da!

Hmm, den maxtoren ser da grei ut.. 30 gb er da ikke så farlig..... tenker bare på prisen jeg...., sammenlikne og evt finne gå opp noen gb for noen kroner... Kom med flere anbefalinger.

 

Valget står mellom maxtor og seagate! Hvem anbefaler hvilken?

Lenke til kommentar

Trenger noen som kan bekrefte/dokumentere dette ... men er rimelig sikker på å ha lest en test derSeagate ikke kom best ut mht. ytelse, men best på støy (gjaldt ikke den nyeste 7200.7, har hørt at den ikke er så stille). Tror WD var raskest mens Maxtor vant testen totalt ... tror dette var et mindre "seriøst" blad (eks: Hjemme PC o.l.), men resultatene virket godt dokumentrte. Her var det testet WD med 8 MB cache (tror Maxtor sin også hadde det), og den (de?) finnes vel ikke i 30 GB ver (Seagate hadde forøvrig 2MB).

 

Av de mindre HDene jeg skjekket hadde faktisk Seagate minst søketid (8,5 mot 8,9 og 10 f.h. WD og Maxtor)

 

Tror ikke du vil merke noen ytelses forskjell på 30 GB disker ... se om du finner lignende tråder på dette forumet eller andre, men tror Seagate er et bra valg. Vi snakker self. om 7200 RPM

 

Tror faktisk det er viktigere HVOR du kjøper den enn HVA du kjøper.

 

Du bure sette en pris ... lettere å anbefale da ...

Lenke til kommentar

IBM Deskstar 180GXP???? Vet ikke helt jeg, hvor stor plass har de? Det var jo de hardiskene som feilet så mye? Har en selv jeg og er ikke så fornøyd med den men når det gjelder stillhet så er den ganske god.

 

Cuda IV??? har ikke akkurat hørt om de. Jeg kommer ikke til å gå høyere en 30gb... Det skal tross alt bare være system disk og da har jeg nok av plass....

 

Her er de hd jeg har kommet fram til: Men hvilke av disse er rasket...Stillegående, etc?

 

1) Seagate barracuda 7200.7???

 

2) Matrox diamond plus 8 30gb???

 

3) IBM deskstar 180GXP???

 

4) Cuda IV???? ++???+?

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøpte en Maxtor etter at jeg klarte å kortslutte barracudaen min. Maxtor'en fikk ikke leve lenge i mitt kabinett ihvertfall! Den bråkte noe sinnsykt i forhold til Barracudaen. Lever nå med to stk Barracudaer og vannkjøling på det meste, og støyen fra diskene er forsvinnende liten. Kan bare anbefale deg Seagate Barracuda!

Lenke til kommentar
Tradisjonelt sett (!!!) har IBM hatt dårlig kvalitet på diskene ... har hørt dette har forandret seg ... Seagete er et sikkert valg ... korts søketid (8.5)

 

Nå ble jeg i tvil her... Har IBM forandret seg? Jeg lurer fælt på hvilken jeg skal ta..... Men en ting: Jo mindre søketid jo bedre er den?

Lenke til kommentar

aaahahaha så mange meninger.. skal du være sikker så hør på de første tipsa du fikk, seagate V eller 7200.7... V er fem da, eller en eldre utgave, men skal visstnok være den stilleste. 7200.7 er ikke sååå stille, men har litt bedre ytelse vil jeg anta...

så kjøp deg seagate uansett du...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...