Axxxy Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hei, har en Packard Bell EasyNote ML61 (Vista) pc som var full av en del dritt, og jeg tenkte jeg skulle ta en systemgjenoppretning til FabrikkStandar. Men når jeg hadde kommet 55% så stoppet den og kom opp med denne meldingen. Restore Fail - Reason 0x00000570 så fikk jeg beskjed om å restarte maskinen. Men da windows startet på nytt så fikke jeg en svart skjerm: WINDOWS OPPSTARTSBEHANDLING Windows kunne ikke starte. En nylig maskinvare- eller programvareendring kan være årsaken. Slik løser du problemet: Sett inn installasjons-CDen for windows, og start datamaskinen på nytt. Velg Språkinnstillinger, og klikk deretter Neste. Klikk Reparer datamaskinen. Hvis du ikke har denne CDen, må du be systemansvarlig eller produsent av datamaskinen om hjelp. Fil: BOOTVID.dll Status: 0xc000000f Info: Kan ikke laste windows fordi en nødvendig fil mangler eller er skadet Når vi fikk denne PCen, så lagde vi sikkerhets kopier av Windows, vi lagde 4 stk. DVD: 1. Sikkerhetskopi av filer ved oppstart 2. Sikkerhetskopi Fabrikkstandard - Recovery 1 3. Sikkerhetskopi Fabrikkstandard - Recovery 2 4. Sikkerhetskopi for drivere og applikasjoner - App Drv 1 Og vi vet ikke helt hvilken CD som er nr. 1, men på CD 1 så står det dato skrevet ned, så jeg antar at det er den første. Men jeg får det ikke helt til å funke. har prøvd CD 1, og 2, restartet datamaskinen, men jeg kommer bare tilbake til den svarte skjeremen. Men det er en ting til. Nederst på den svarte skjermen så står det: ENTER=fortsett ESC=Avslutt og når jeg trykker ENTER får jeg dette opp: Velg operativsystemet som skal startes, eller trykk på TAB for å velge ett verktøy: (Bruk piltastene for å markerer valget, og trykk deretter Enter.) (Det eneste alternativet er:) Microsoft Windows Vista For å angi ett avansert alternativ for dette valget skat du trykke F8. Verktøy: Windows Minnediagnose Når jeg velger [Microsoft Windows Vista] så blir skjermen svart en stund, så kommer jeg tilbake til menyen (den første svarte skjermen) Og jeg har prøvd å tatt en Minnediagnose, men den fant ingenting. Dette er ikke min PC, så jeg vet ikke så mye om denne PCen. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 har ringt kundeservice, og de sa at det var en fysiks feil på hardisken, så den må byttes. en 500GB koster ca 700kr. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Om du har tilgang til ei anna vista plate (som enten er kjøpt eller lasta ned), så kan du jo prøve den? For det skal stå en lisens under maskinen din, og denne lisensen kan du bruke med ei anna plate, så lenge du velger samme versjon.. som f.eks home premium. Ellers kan du laste ned f.eks ultimate boot cd (som er gratis) og kjøre denne.. Den inneholder blant annet verktøy for å teste harddisker, da får du bekreftet om det er disken i hvert fall;) Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 jo takk, men har allerede levert den, ringte til en lokal dataekspert og han tok den imot med en gang, og det kostet bare rundt 900 for ny harddisk og fikse av pc, prøvde og å laste ned noen vista CDer, men fant ikke den rette. Takk uansett, Skal prøve det neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå