Geir Willy Haugen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Lyslekkasje på Nikon-objektiv kan påvirke eksponeringen. Enkel løsning fikser problemet. Les mer Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Har i langtid brukt svart-teip over det vinduet, men det hovedsaklig for å beskytte gul-belagte bokstaver. Viste ikke at det faktisk hadde også en praktisk betydning:) Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hmmph.. For et usannsynlig teit "løsningsforslag". Jeg bruker faktisk avstandsskalaen veldig mye når jeg fotograferer. Og på et objektiv til 12k+ skal det ikke være nødvendig for sluttbruker å rette opp fabrikasjonsfeil. Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt). Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hmmph.. For et usannsynlig teit "løsningsforslag". Jeg bruker faktisk avstandsskalaen veldig mye når jeg fotograferer. Og på et objektiv til 12k+ skal det ikke være nødvendig for sluttbruker å rette opp fabrikasjonsfeil. Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt). Det vil kun være i veldig spesielle situasjoner du behøver å ha teipbiten der. Ser ingen grunn til å være uten objektiv i noen uker for å fikse det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt). Er det ofte du skyter på veldig høy ISO med kjempesterkt lys inn på siden av objektivet (tenk på det)? ..Og med Nikon-objektiv? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Er det ofte du skyter på veldig høy ISO med kjempesterkt lys inn på siden av objektivet (tenk på det)? ..Og med Nikon-objektiv? Nei, men kanskje jeg begynner med det nå.. Sånn bare siden jeg nå vet at et slikt problem kan oppstå. Får ta mitt tilsvarende Canon objektiv ut på en "torture test" i nærmeste fremtid Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Er ekstremt kraftig lys = den innebygde blitsen på D700? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Neppe. De rapportene jeg har sett om dette "problemet" har vært temmelig udramatiske - imidlertid kan det være et problem ved svært lange eksponeringer. Selv ikke på dpreview har dette tatt av i det sedvanlige hylekoret, fordi problemet kun opptrer i ganske ekstreme situasjoner, og er så enkelt å omgå. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt). Er det ofte du skyter på veldig høy ISO med kjempesterkt lys inn på siden av objektivet (tenk på det)? ..Og med Nikon-objektiv? God test er dette problemet: ISO 200, 1/125 og 50-55mm er ikke akkurat uvanlig i studio sammenheng. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ISO 200, 1/125 og 50-55mm er ikke akkurat uvanlig i studio sammenheng. Jojo - det er et reelt problem - men det er vel tross alt begrenset hvor ofte man holder objektivet helt inntil en 2400W studioblits - selv i studioet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg