Frakkas Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 På hytta er det dårlig mobildekning, men det går an å hente et signal med en utendørs antenne. Jeg ønsker å få tak i en "Cellular repeater" som henter signalet med en utendørs antenne og videresender dette med en indendørs antenne. Jeg har søkt litt og funnet at jeg trenger en "Cellular repeater" (jeg vet ikke hva det heter på norsk) - her er det bedre forklart hva jeg ønsker (Wiki). Er det noen her som har erfaring med slike? Det finns fler ulike typer som klarer ulike bånd. Hvilken trengs for signaler i Norge? Er det mulig å få kjøpt en slik i Norge? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 trodde ikke slike var lov i Norge jeg. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Disse er ulovlig i norge med mindre du får spesiell tillatelse fra post og teletilsynet. http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/article3568358.ece Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tillatelse fra post og teletilsynet får du ikke. Bare operatører får konsesjon. Så for å få en repeater så må man nødvendigvis inngå en avtale med en operatør som kan sette den opp. Lenke til kommentar
bo0ze Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ok. Jeg bor i et land hvor det er lov å bruke cellular repeater. Her hvor jeg bor, brukes de samme båndene/teknologiene som i Norge. Noen som har erfaringer og tips til hvor jeg kan kjøpe en slik cellular repeater? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Beste er nok å importere direkte fra produsent i Taiwan e.l. Google litt så finner du masse. (Og til de som vurderer slikt i Norge: Tollvesnet er jo ikke akkurat alltid veldig oppegående her på berget, men konsesjonsbelagt utstyr som dette kan fint bli inndratt i tollen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå