Gå til innhold

Den kristne tro & tolkninger

Anbefalte innlegg

Du og alle får en sjanse. Men akkurat som du er det mange som ikke vil. Det må de få lov til.

Da kan du komme med en kilde som viser at alle får en sjanse, absolutt alle.

Jeg anser meg selv som ikke har fått sjansen, gud har ikke gitt tegn fra seg, og jeg stoler ikke på at ufullstendige mennesker kan vise veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personen Jesus Kristus når ut til alle folk i alle århundreder gjennom de kristne (som Han lever i) Det var derfor Han ba de kristne spise og drikke, Hans kropp og blod. Så Han kunne leve videre i dem.

Genial plan, som ender med at Han overvinner hele verden og igangsetter gjennopplivelsen av alle de som var med på å realisere planen.

:thumbup: for godt samarbeid

En ekslusiv klubb, kun for invidde altså... Relativt mange milliarder menneskeskjebner som aldri får en sjans, men det er vel rettferdig det og, adam spiste jo tross alt av frukten.

Du og alle får en sjanse. Men akkurat som du er det mange som ikke vil. Det må de få lov til.

Jeg anser meg selv som ikke har fått sjansen, gud har ikke gitt tegn fra seg, og jeg stoler ikke på at ufullstendige mennesker kan vise veien.

Hvilken vei ?

Du må som alle andre bli et ekte menneske, det kan du like så godt begynne med i dag.

Dette gjelder alle, alle har den muligheten. Men når du ikke vil gjøre noe med deg selv, noe verden vil ha nytte av, kan du heller ikke regne med at du har en fremtid i en bedre verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Fra når ble ekte mennesker definert etter hva slags vissvass og eventyr de tror på egentlig?

Det er jo akkurat derfor vi har gått vekk fra vissvasset, fordi det ikke behandler folk som mennesker, men annenrangs tilbedere av en fiktiv storhet som alltid påståes å vite hva som er rett og galt...

Mye bedre å la vissvass og andre eventyr seile sin egen sjø og heller forholde seg til den virkelige verden, der mennesker blir satt høyest. Det at de alltid skal stå høyest er faktisk enda en ting jeg finner ufyselig ved guder....

Dette er din tolkning av virkeligheten IHS, og gudskjelov ikke andres, for ellers hadde vi harr et fryktelig samfunn rundt oss...

Lenke til kommentar

Personen Jesus Kristus når ut til alle folk i alle århundreder gjennom de kristne (som Han lever i) Det var derfor Han ba de kristne spise og drikke, Hans kropp og blod. Så Han kunne leve videre i dem.

Genial plan, som ender med at Han overvinner hele verden og igangsetter gjennopplivelsen av alle de som var med på å realisere planen.

:thumbup: for godt samarbeid

En ekslusiv klubb, kun for invidde altså... Relativt mange milliarder menneskeskjebner som aldri får en sjans, men det er vel rettferdig det og, adam spiste jo tross alt av frukten.

Hvilken vei ?

Du må som alle andre bli et ekte menneske, det kan du like så godt begynne med i dag.

Dette gjelder alle, alle har den muligheten. Men når du ikke vil gjøre noe med deg selv, noe verden vil ha nytte av, kan du heller ikke regne med at du har en fremtid i en bedre verden.

Hva med å svare på hele posten?

Verden har akkurat like godt/ikke godt av meg som ett hvilket annet menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...