Gå til innhold

100 push ups på 2 måneder. Noen som tar utfordringen?

Anbefalte innlegg

Kom over en side med et opplegg for hvordan nå 100 push ups for en del år siden. I dag startet jeg altså utfordringen. Trener vanligvis ikke i det hele tatt så 10min+ med push ups(inkl 5min pause) hver dag virker som en fin måte å komme i gang på.

http://hundredpushups.com/

Så hva går det ut på?

Ta en start test og finn ut hvor mange push ups du klarer. Antall push up sier så hvor i programmet du bør begynne(0-5 push ups rank 1, 6-14 rank 2 osv). Selv startet jeg på rank 2.

Så starter man i dag med å ta push ups 3 dager i uken i 6-8 uker så skal man klare ifølge opplegget klare 100 push ups i slutten av oktober. Nice brag :D

Logge treningen kan man gjøre via http://www.pushupslogger.com/ hvor man også kan følge andre brukere.

Dette er altså mest for moro og jeg håper flere slenger seg på. Lager liste over deltakere og link til logger gitt interesse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da ferdig med dag 2. Trengte tydeligvis noen ekstra dager med restiusjon. Har også behov for å jobbe med teknikk. Løfte med armene og ikke underkroppen og alt det der. Tror dessuten at jeg "avslutter" for tidlig og ikke beveger kroppen langt nok ned.

Uansett, fremgangen er der :p..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå tar man push-ups forskjellig, og skal man føre statestikk på dette bør man ha en fast måte.

Den riktige metoden, ihvertfal etter hva jeg har lært er å legge seg ned og plassere håndflatene nøyaktig under skulderne, da må man jobbe litt med å klare mange, tar man et bredere grep (mer avstand mellom hendene) blir det lettere.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at jeg klarer rundt 30 armhevinger og 45 dips?

Jeg tar utfordringen.

Armhevinger går på biceps og byrstmuskel imens dips går generelt på triceps (man ser ett utspring som strammes fra tricepsen når man vrir armen)

Lenke til kommentar
Armhevinger går på biceps og byrstmuskel..

Push-ups belaster triceps og pectoral mest.

Et par på jobben har brukt 100pushups.com en gang i fjor og i år i flere flere måneder. Forbedringen er helt enorm de første ukene, men det flater etter hvert ut rett over 50 i strekk. En av de har sesjoner på opptil 250, men likevel stopper det på omtrent 60 i strekk for han etter flere måneder på siste uke i programmet.

Om jeg husker rett omhandlet ikke det orginale programmet (minst to-tre år siden) om å ta 100 i strekk, men å ta 100 på fem minutter, noe som trolig er mer realistisk i forhold til tiden du skal greie dette på.

EDIT: Min unnskyldning til å ikke bli med er at jeg har annen trening to-tre ganger i uka hvor vi allerede tar push-ups som en del av treningen. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...