Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Salvia, Lovlig eller ikke ?

andreasangell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så er Salvia legalisert overalt ? Sist jeg sjekket, hvis ikke hukommelsen min er HELT feil, så er Salvia lovlig i Norge, og kategorisert som et lovlig narkotikum..

Så klart jeg kan ta feil, får se hva de andre svarer ! :)

Lenke til kommentar

Savlia er noe drit og bør ikke brukes som rusmiddel. Forsøkte det selv en gang og det var sprengte greier. Men, vi måtte røyke sykelige mengder og "rusen" varte bare i noen få minutter. Det var definitivt ikke verdt det. Smaker drit, er helt jæævlig å ha i lungene og du må røyke store mengder av driten. Ikke bra overhodet.

Noen teorier sier at kun de som har tilført kroppen psychedeliske stoffer fra før av vil merke noe spesielle greier av Salvia. Selv merket jeg bare småting som at det kjentes ut som at hodet gikk etter fastlagde "skinner" på en måte. Akkurat som om hver eneste bevegelse jeg gjorde var fastlagt på forhånd. Rar følelse. Mens andre som røykte det som har spist en del sopp og LCD i sitt liv ble helt gal og begynte å klatre oppover veggene og rope "Lillebroren til syre! Lillebroren til syre!", så jeg vet ikke jeg nei.

Men ikke verdt å prøv, seriøst. Det er noe piss.

Lenke til kommentar

Salvia divinorum er i klassifisert som et reseptpliktig legemiddel, og det står ikke på narkotikalisten. Innførsel av stoffet vil derfor falle inn under paragraf 3.2 i IK-2460 Retningslinjer for inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk.

Til personlig bruk kan det innføres ved forsendelse lovlige innkjøpte legemidler, som svarer til høyst tre måneders forbruk, fra et annet EØS-land Den som innfører legemidler må kunne dokumentere overfor tollvesenet at legemidlene er innkjøpt på lovlig måte. Innførsel ved forsendelse fra et land utenom EØS-området er ikke tillatt.

Du må kunne framvise gyldige papirer som viser at du har mottatt anvisning fra lege.

Endret av D3f4u17
Lenke til kommentar

Kenny Bones:

Du skulle brukte et sterkere salvia. Det finnes alt fra 5x til 100x, og de fleste må nesten opp til 20x for å å noe russ i det heletatt.

Ellers så er Salva et leggemiddel og derfor hvis du blir tatt for å bestille det eneste de vil be deg om er papirer, om du ikke sender disse papirene vil varen mest sansynlig bli sendt tilbake. Og da er jo det bare å prøve engang til :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Besittelse av tørket Salvia Divinorum er like ulovlig som narkotika om du ikke har gyldig resept.

Nei. Salvia divinorum var ikke på narkotikalisten sist gang jeg sjekket.

Salvia Divinorum står på urtelisten som reseptpliktig legemiddel, les innlegget mitt en gang til og se etter "gyldig resept".

Lenke til kommentar

Besittelse av tørket Salvia Divinorum er like ulovlig som narkotika om du ikke har gyldig resept.

Nei. Salvia divinorum var ikke på narkotikalisten sist gang jeg sjekket.

Salvia Divinorum står på urtelisten som reseptpliktig legemiddel, les innlegget mitt en gang til og se etter "gyldig resept".

Og er dermed ikke "like ulovlig som narkotika".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...