Orwandel Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg har sett mange lignende artikler, men få kommer med dokumentasjon på hvordan hyppige små måltider forandrer på den enkle formelen: [energiopptak] - [energiforbuk] = [energiforandring] (...)Du kan ikke spise all slags drit og bare overskride det med trening og aktivitet. Kroppen virker ikke slik... Hva er det du prøver å si? At så lenge du forbuker mer energi enn du inntar vil du ikke gå ned i vekt? Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Hva er det du prøver å si? At så lenge du forbuker mer energi enn du inntar vil du ikke gå ned i vekt? Ja, nettopp. Det kommer ann på hva du spiser. Som sagt, du kan ikke bare hive innpå med all slags dritt-matt og forvente at hvis du trener nok, så vil du overskride det. Det er ikke slik systemet virker. Det er ikke om å gjøre om å balansere inn og ut, men å vite hva man tar inn. Om du vil diskutere dette mer, så tar jeg det gjerne på PM, men ikke her. Føler jeg... tar over tråden. Endret 23. august 2010 av Vikestart Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Føler det er viktig at trådstarter får vite om at du tar feil. Hvis en måler energimengden i maten (x antall joule) og holder det daglig energiforbruk (x antall joule) høyere er det ikke fysisk mulig å legge på seg masse (kg) hvis dette vedvarer over lengre tid. Spiser du usunn mat får du i tillegg mangelsykdommer (vitaminmangel++) og andre fysiske plager (hjerteproblemer++), men vil ikke legge på deg så lenge antallet joule er lavere enn forbruket. Det vil naturligvis ofte bli ganske lite, siden usunn mat vanligvis er energirik. Menneskekroppen må følge fysiske lover, som alle andre ting som forbruker energi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå