FredrikM90 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg skulle gjerne hatt et kabinett som ikke suger inn støv i det hele tatt, altså et kabinett som har støvfilter i alle innganger. Noen som har noen gode forslag innenfor rimelighetens grenser økonomisk? maks pris 1500, helst så lite som mulig. Under tusenlappen hadde vært bra. Mvh Fredrik. Lenke til kommentar
molsen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Selv har jeg Fractal Design R2 og er fornøyd med det, men det finnes kanskje noe bedre på akkurat dette området? Kabinettet er i en ny revidert utgave, R3. 1 Lenke til kommentar
Pasifist Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg tror Cooler Master Haf X har støvfiltre på alle dens vifter, bare at den ene sideviften har et litt grovere filter enn de andre, men virker ikke som det kommer noe særlig støv inn der fra det jeg har lest om det. Den er også ganske åpen under kabinettet uten støvfilter, men så lenge du setter kabinettet på et vanlig underlag skal det ikke komme noe støv opp der heller. Har bestilt kabinettet selv, men ikke fått det ennå. Allikevel har samtlige folk på forum jeg har tittet innom sagt at deres Cooler Master Haf X ikke har trukket inn noe støv. Bare å søke litt rundt så kan du lese om det, men tror nok dette kabinettet kan passe bra 1 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Du har til eksempel Silverstone sine Fortress og Raven kabinetter. Disse kabinettene har filter forran alle vifter som trekker inn kald luft, samt med deres Positive air pressure skal ikke støv kunne bli trukket inn i andre kriker og kroker i kabinettet. For mer informasjon se - What is positive air pressure? Silverstone Raven RV02 får du for under 1200 (uten PSU) Se også HW.no Test: Silverstone Raven RV02 Endret 15. august 2010 av Svenni212000 1 Lenke til kommentar
FredrikM90 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Disse ser bra ut, men finnes det noen billigere "støvfilter kabinett"? Vil helst bruke så lite som mulig, men samtidig få et bra produkt. MVH. Fredrik som er gjerrig. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Haf X har støvfiltre overalt unntatt der strømforsyningen plasseres. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) HAF X er også et dyrt kabinett. Jeg tror du ville måtte slå deg til ro med et Fractal Design R3. Det gir utrolig mye kabinett for pengene. Skal du ha et kabinett som du tenker på her, slipper du nok ikke unna med noe billigere enn 7-800kr Endret 26. august 2010 av Maccan 1 Lenke til kommentar
FredrikM90 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jeg tror du ville måtte slå deg til ro med et Fractal Design R3. Det gir utrolig mye kabinett for pengene. Noen som har dette Fractal Design Define R3 kabinettet? Er det støvfritt? Er lei av støv som ødelegger komponenter, har hund og katt så det blir fort endel støv. 1 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Jeg tror du ville måtte slå deg til ro med et Fractal Design R3. Det gir utrolig mye kabinett for pengene. Noen som har dette Fractal Design Define R3 kabinettet? Er det støvfritt? Er lei av støv som ødelegger komponenter, har hund og katt så det blir fort endel støv. Ja, det er filtre der det teller Jeg tror ikke det er noe på toppen av kassen, men det er en exhaust fan uansett, og du kunne vel kjøpt noe. Du vil vel alltid få LITT støv etter hvert som tiden går men det vil bli veldig minimert med dette kabinettet Endret 26. august 2010 av Maccan 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Dette er kanskje ikke direkte det du spør om - men siden jeg selv tenkte godt over samme problemstilling da jeg satte opp min første 24/7 servermaskin hjemme i kjelleren så tenkte jeg at jeg skulle nevne et par ting som kanskje kan hjelpe. - Om du skal ha en støvfri maskin så trenger du ikke nødvendigivs massevis av filtre. Det eneste du trenger er filter på de stedene der den faktisk suger inn OG du må sørge for at du har litt overtrykk i maskinen. Den letteste metoden for å generere litt overtrykk er å ha (betydelig) mer inn-flyt av luft enn ut. Flere (eller alle) viftene blåsende innover altså. Det kommer litt ann på hvor mye ventilasjon du har behov for selvfølgelig. Uten overtrykk vil du ihvertfall alltid få noe støv over tid da du aldri kan tette igjen alle småhullene alle steder i maskinen, så akkurat det er litt viktig å tenke på når du skal "designe" systemet. - Skal dette være pent eller bare funksjonellt (som på en server som står for seg selv i et hjørne typ)? Om det bare skal være funksjonellt kommer du lett meget billig fra det. damestrømper over en en helt vanlig vifte (gjerne en stor en naturligvis) filtrerer faktisk støv ekstremt bra i min erfaring - vel så godt som filtre du får med i ferdigkjøpte deler. En enkelt 250mm vifte med filter på for eksempel vil være plenty plenty for en server, kanskje med en ekstra 80x80mm vifte til harddiskene, trimmet ned til 5volt bare for å ha et absolutt minimum av ekstra flyt direkte over diskene, også innovervendt. overtrykket vil pushe ut varm luft godt nok. Med filter på utsiden vil det være triviellt enkelt å rense filteret, men om det skal være noenlunde pent også kan du alltids sette filteret på innsiden - dog det vil kreve littegrann mer av deg når det skal tømmes for støv. Håper dette hjelp på noen måte selv om jeg ikke har noe konkret forslag til et ferdig kabinett med filtre. Jeg er en do-it-yourself type person som også vil ha det billig -Stigma 4 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) +1 stigma Det er svært viktig nettop dette du sier om enten positivt eller negativt air pressure Endret 26. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 +1 stigma Det er svært viktig nettop dette du sier om enten positivt eller negativt air pressure Takk. det er alltid hyggelig å høre at folk setter pris på rådene man gir Jeg har faktisk ikke sett "omdømme" knappen før nå - kanskje den er ny (eller jeg bare er litt sløv hehe). Kanskje det forklarer hvorfor avataren min har gått AWOL også. Må få sett å reuploade denne snart -Stigma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå