uzzi Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei, Politiet mener at de vil ha førerkortet mitt i 7mnd, gi meg en bot på 10 000kr, og at jeg skal ta oppkjøring igjen for å få lappen etter 7mnds periode. Politiet har målt en eller annen bil i 124km/t i 80-sone. Har prøvd å snakke med politiet men de mener at jeg må møte opp i retten uansett hva slags forklaring jeg har på saken. Prøvde å få politiet til få ut bilder og se på det om hvem som har kjørt bilen som de mener at oppgav for å være meg. Jeg har ca. 1 mnd på forvei annmeldt forholde der lommeboka mi(Førerkortet, bankkortet), mobilen og etc. ble frastjålet ved å knuse rute på bilen min. Politiet mente at det var en eller annen slags lasermåling. Jeg lurer på om at må jeg ta ansvaret for detta nå, uansett om det ikke har faktis vært meg. Hvofor kan ikke bare politiet se det på bilder og avgjøre det selv om de tar riktige personen eller ikke. Må jeg ut med sakomkostninger i tillegg selvom de ser det på bildet at det ikek er meg? hvordan funker det der? Lenke til kommentar
Jakes Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Har de tatt bilde av føreren av bilen i en laserkontroll, eller var det en fotoboks? Var det deg eller ikke? Var det din bil/stjålet, eller bare kødder de med deg? Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Vet ikke hvem bil det var, men de mener at det var meg som kjørte mens det ikke var meg. Det var ikke fotoboks sa dem men laser måling. Tror ikke det var stjålet bil nei, vet ikke noe om bilen bare et kjennemerke som står i papirer, som er ukjent for meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Det var hverken deg eller din bil som ble tatt i kontroll?? Lenke til kommentar
Jakes Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Så lenge det ikke var deg eller din bil som ble tatt i laserkontroll har du ingenting å bekymre deg for Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Det var hverken deg eller din bil som ble tatt i kontroll?? Nei ikke meg, ikke min bil. Men de mener det var meg som var sjafør. Kan mann ikke bare se det på bildet? Og avgjøre det? Eller må mann på sånn rettsprosess og greier?Politiet ville ikke svaret på om de vil vise fram bildet eller om de har det. Jeg vet ikke om de har noe bildet som er tatt under lasermålingen? Tar dem bilder under lasermålinger egentlig? Endret 16. august 2010 av uzzi Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tror ikke dem tar bilde under lasermåling. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Uansett om de kommer fram til at det var deg eller ikke; Disse lasermålene SKAL kalibreres 24 timer før måling. Viss ikke gjelder ikke målingen, og det må de kunne dokumentere. ( Kilde bekjent politi, åpenbart noe de ikke går offentlig ut med) Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 De må ha en eller annen grunn til å kunne mistenke deg såpass mye. Høres veldig rart ut dette her... ikke din bil, ikke et reg. nr. som er registrert på deg osv. osv.? Merkelige saker. Uansett; er du uskyldig er det vel bare å møte opp og forklare deg. I tillegg kan du skaffe deg alibi på tidspunktet du liksom skal ha kjørt for fort. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 De må ha en eller annen grunn til å kunne mistenke deg såpass mye. Høres veldig rart ut dette her... ikke din bil, ikke et reg. nr. som er registrert på deg osv. osv.? Trådstarter hevder han ble frastjålet ID i forkant av tilfellet, og det er da logisk å anta at det er denne tyven som har kjørt for fort, blitt kontrollert (av polititjenestemann, ikke bilde i fotoboks) og vist frem hans stjålne ID. I såfall er denne fyren en usedvanlig "cool customer"... Å vise falsk ID i døra på et utested er en ting, å tørre å vise det til politiet når man blir stoppet av dem er noe annet... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hehe, joda, men da bør denne personen være veldig lik personen på bildet. Bør uansett ikke være så vanskelige å skaffe alibi hvis så er tilfelle. Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 De må ha en eller annen grunn til å kunne mistenke deg såpass mye. Høres veldig rart ut dette her... ikke din bil, ikke et reg. nr. som er registrert på deg osv. osv.? Trådstarter hevder han ble frastjålet ID i forkant av tilfellet, og det er da logisk å anta at det er denne tyven som har kjørt for fort, blitt kontrollert (av polititjenestemann, ikke bilde i fotoboks) og vist frem hans stjålne ID. I såfall er denne fyren en usedvanlig "cool customer"... Å vise falsk ID i døra på et utested er en ting, å tørre å vise det til politiet når man blir stoppet av dem er noe annet... Det er det jeg tror at det kan hende at han som kjørte fort har sikkert misbrukt mitt førerkort/bankkort, som han stjal ved et innbrudd på bilen min. Hvis politiet stoppet bilen og har snakket med sjaføren, men personen må jo ha lignet på meg skikkelig, det kan jo ikke være så enkel å vise falskt legg til politiet, og dessuten så var jo førerkortet mitt meldt stjålet til politiet også. Jeg håper bare at dem har bildet av bilen/sjåfør fra målingen. Så er jo saken oppklart med en gang. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan jo godt være han bare har oppgitt din personalia uten å vise frem noe førerkort/bankkort. Dersom du ikke har noe godt alibi, må du vente på en rettsak der betjentene som stoppet vedkommende kan bekfrete at det var en annen som ble stoppet og ikke deg. Høres uansett merkelig ut dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå