sameoldwall Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei, Jeg har hørt at hår vokser fortere når du klipper tuppene, P.ga håret knekker ytterst, er dette sant? (er dette i feil tema seksjon, trenger jeg hjelp....) Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Funker til meg, ihvertfall. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Illustrert Vitenskap svarte på dette en gang i "Spørsmål og svar"-delen. Det er vitenskapelig bevist at hår ikke vokser raskere hvis du barberer deg ofte. Husker ikke nøyaktig hva som stod, men var noe med at det bare føles slik. Håret som er vokst ut er lettere å bøye/er mykere, og det håret som er akkurat på vei ut, er noe hardere. Edit: men igjen så vet jeg ikke om jeg faktisk svarte på spørsmålet Endret 15. august 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
sameoldwall Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Illustrert Vitenskap svarte på dette en gang i "Spørsmål og svar"-delen. Det er vitenskapelig bevist at hår ikke vokser raskere hvis du barberer deg ofte. Husker ikke nøyaktig hva som stod, men var noe med at det bare føles slik. Håret som er vokst ut er lettere å bøye/er mykere, og det håret som er akkurat på vei ut, er noe hardere. Edit: men igjen så vet jeg ikke om jeg faktisk svarte på spørsmålet Tusen takk for svaret, det hjelper meg også, men jeg mente på hodet =) jeg trur ikke menn er så opptatt av å stusse no særlig på skjegget Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ok, dette var et svar på om skjegg/bartveksten ble større eller vokste raskere om du barberte deg ofte. Når det gjelder håret på hodet, så vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Håret vil ikke vokse fortere, men siden alt vil få likere lengde vil det se ut som om det gjør det. Håret vokser inne fra hårroten, og ikke i tuppene, men det å klippe håret jevnlig kan i lengden gi deg bedre hårkvalitet og lengre manke. Hårtuppene flises etterhvert, og ved å klippe dem av kan man begrense slitasjen, slik at den ikke gjør håret så svakt at det knekker. Hår vokser med ulik hastighet avhengig av genene dine, og ikke alle er i stand til å få et langt, sunt hår. Hårrotens levealder er nemlig begrenset, og håret vil løsne når roten "dør", uansett om det er 10 eller 40 cm langt. Håret har altså godt av jevnlig klipping, men det er bare et bedrag at det vokser fortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå