DexterMorgan Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Når jeg var og tok inn dressjakken min fikk jeg beskjed om at de tikke gikk an å ta den inn så mye fordi den hadde to splitter i ryggen. tok hun den inn mye ville jeg ende med en fuglestjert på jakka. Var det bare dårlig sydame, eller er det sånn? Lenke til kommentar
JUL Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Det avhenger av konstruksjonen, men det er som regel mulig å ta inn ganske mye. Hva er ganske mye? Jeg har noen blazere og dressjakker etter onkelen min, som har god mage, så når jeg knepper de to øverste knappene, holder hånda mellom knappene og drar ut er jeg opp i mot 30 cm fra solar plexus. På jakker jeg syntes sitter fint er jeg ca 5-10 cm i fra. Er det mulig å få et godt resultat når det er så mye som skal forandres? (En splitt) Lenke til kommentar
fkm Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 30 cm høres ut som alt for mye, men det skader jo ikke å gå til skredderen og høre. 10 cm skal nok gå greit. Lenke til kommentar
kynne Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Er det vanlig/mulig å sy inn dresskjorter i livet? har blitt litt smalere og mer bevist på passform i det siste. Er en prl dresskjorte hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det skal gå ann, og det har lite å si hvilket merke den kommer fra Løp til en skredder, og spør om den klarer det Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Er det noen som har tips til skredder i Bergen, utenom T. Michael? Han er sikkert flink, men jeg skal bare gjøre en bukse litt slimmere ved ved leggen, som alle bør kunne klare, og jeg har en følelse av at T. Michael er relativt dyr. Ønsker ikke å gjøre det selv ettersom jeg aldri har sydd et sting i mitt liv. Dessuten har jeg en følelse av at buksen er sydd noe spesielt. Kan jo legge ved noen bilder av stingene. Vel, sykt mange bilder. Bedre med for mange enn for få. Jeg skal klippe negler etterpå. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Om vedkommende er skredder eller ikke vet jeg ikke, men ytterst i den delen av Strandgaten som er gågate holder det til et dyktig individ som sikkert kan fikse buksen din. Fru Poipoi søm og reparasjon Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei hei, fikk en tweedfrakk av min farfar. Den ble skreddersydd i England i 49/50, det er jo egentlig et litt kult plagg, men den er litt vid, og har generelt litt pussig passform. Er en slik frakk verdt å få fikset på av en skredder? Eller er tweedfrakker kanskje ikke helt årets mote? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Tweed er alltid årets mote. 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei hei, fikk en tweedfrakk av min farfar. Den ble skreddersydd i England i 49/50, det er jo egentlig et litt kult plagg, men den er litt vid, og har generelt litt pussig passform. Er en slik frakk verdt å få fikset på av en skredder? Eller er tweedfrakker kanskje ikke helt årets mote? Tweed er jo high fashunz atm... Så lenge den passer deg i skuldrene ville jeg fått fikset den hos en skredder. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei hei, fikk en tweedfrakk av min farfar. Den ble skreddersydd i England i 49/50, det er jo egentlig et litt kult plagg, men den er litt vid, og har generelt litt pussig passform. Er en slik frakk verdt å få fikset på av en skredder? Eller er tweedfrakker kanskje ikke helt årets mote? Du ville vært dum, enkelt og greit, om du ikke gjorde det! Tweed var spesielt inn i fjor (er vel sikkert det i år også), men tweed er så klassisk at det er på mote hele tiden uansett. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Når jeg var og tok inn dressjakken min fikk jeg beskjed om at de tikke gikk an å ta den inn så mye fordi den hadde to splitter i ryggen. tok hun den inn mye ville jeg ende med en fuglestjert på jakka. Var det bare dårlig sydame, eller er det sånn? http://www.styleforum.net/showthread.php?t=232774 Som du ser er det flere måter å sy inn en jakke i sidene på, og uten at jeg har studert dem nøye vil jeg tro det finnes en måte å unngå "fuglestjert" på. Men denne sydamen har nok en standard metode som hun foretrekker, så det kan hende du må gå et annet sted for å få det som du vil. Det kan nok fort koste litt mer enn det som er vanlig for en mindre justering av livvidden (3-500 kr?). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Kan denne reddes? Syns den sitter litt kvapsete på, ermene er for lange, de to øverste knappene og hempene på skuldrene er unødvendige. Noen innvendinger? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Reddes? Du ser allerede nå bedre ut enn 99% av norges befolkning. Er vel bare svåjusteringer som skal til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Om den ser bedre ut enn det andre folk går med er likegyldig, den trenger fortsatt skredderarbeid. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg bare poengterte fakta, jeg forsøkte ikke å poengtere at den ikke trengte skredderarbeid. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Milanjo: Med litt småfiksing kan den sikkert fungere fint som en uformell blazer som funker til hverdags. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hva er egentlig poenget med at man kan poppe kragen og kneppe den igjen? Har det noen historisk bakgrunn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Et spørsmål relatert til blazeren til Milanjo: Kan man fikse lave armhuler, og i så fall hvordan er prosedyren for det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Milanjo: Med litt småfiksing kan den sikkert fungere fint som en uformell blazer som funker til hverdags. Var det jeg håpet på, så slipper jeg å kun gå med den brune jeg har som strengt tatt er litt mer formell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå