Mchansern Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Får ikke noe bespoke på 3dager, men finjusteringer bør ikke ta så lang tid. Ok, da må vi vurderer å enten være der litt lenger eller å lage noe målsøm. Det tar vel ikke like lang tid. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Håper fkm eller dag kan svare på dette for jeg er ingen ekspert. Men regner med målsøm går vesentlig fortere ja. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hei Målsøm tar vanligvis 4-5 uker, mens skreddersøm tar 6-8 uker. Ved skreddersøm bør du regne med inntil 3 fittings, dvs at du må tilbake og prøve klærne på for at de skal tilpasses deg. Ved målsøm, så er det som oftest ingen tilpasinger. Dag Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hmm, leser et par steder at "Tailors in Hoi An can produce virtually anything overnight". Dette betyr med andre ord som fkm sa: At de henter en ferdig dress, syr litt inn her og der og kaller den for "tailormade"?. Dette er i såfall litt småkjipt. Da må vi revurdere! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Var idag innom Asker Sømservice og fikk fortalt at de ikke gjør innsying av skuldrene/midtsømmen bak fordi de ikke hadde nok kunnskap/erfaring med det og ikke ville ødelegge canvaset (hadde vært flott med et norsk ord på det, om noen er behjelpelige?). Noen forslag til andre i Asker/Sandvika som kan gjøre en slik jobb og som faktisk vet hva de driver med i motsetning til skredderen som tok for mye fôr på ermet på dressjakka mi? Planen er å sy inn buksa litt ved setet, armene på jakka, midjen på jakka og ryggsømmen for å få gjort skuldrene litt smalere. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Var idag innom Asker Sømservice og fikk fortalt at de ikke gjør innsying av skuldrene/midtsømmen bak fordi de ikke hadde nok kunnskap/erfaring med det og ikke ville ødelegge canvaset (hadde vært flott med et norsk ord på det, om noen er behjelpelige?). Noen forslag til andre i Asker/Sandvika som kan gjøre en slik jobb og som faktisk vet hva de driver med i motsetning til skredderen som tok for mye fôr på ermet på dressjakka mi? Planen er å sy inn buksa litt ved setet, armene på jakka, midjen på jakka og ryggsømmen for å få gjort skuldrene litt smalere. Det skal ikke være noe canvas (dvs lerret) i ryggen, hvis det er det du mener. Bryststykket (chestpiece)kan være av lerret, eller annet stivere stoff. Men de skulle ikke bli berørt av å ta inn sømmen bak. Det er jo latterlig enkelt, og "alle" systuer bør klare det. Merkelig. Dag Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Ah, takker! Hos Volt fikk jeg også beskjed om at det var en massiv jobb, og at det ville koste meg 800kr. Derfor valgte jeg å vente med det ettersom jeg allerede har brukt 500kr på skredderarbeid i tillegg til 3500kr på selveste dressen. Men den er jo i str. 44, og ettersom det ikke finnes noe mindre etter hva jeg kjenner til, er jeg nødt til å finne en skredder som kan gjøre slikt arbeid til fremtidige kjøp også. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Tenkte det kunne være greit å ha en samletråd hvor vi kan dele erfaringer fra skreddere rundt om i landet. Priser, kvalitet osv. Selv har jeg oftest brukt Oslo Skredderstue, som ligger i Parkveien. Han som jobber der er veldig flink, men ganske dyr. Derfor er jeg nå muligens på leting etter noen andre som kan sy inn en dressjakke for meg. SÅ: Kjør på, del all skredderrelatert info! For å svare på førstepost, så bruker jeg skredderen som er hos Bogart. Prisnivået er konkurransedyktig. Stort sett betaler jeg ikke vederlag for skredderarbeidet når jeg er hos Bogart, men dette følger av at det ofte bare er småjobber som må gjøres og fordi jeg i tillegg er en god kunde. Endret 12. november 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
gnav Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Jeg er i Bangkok for oeyeblikket og har tenkt aa skaffe meg en relativt billig skreddersydd dress. Har faatt intrykk av at resultatet kan variere veldig naar det gjelder skreddersydde dresser her nede. Er det noen som kan anbefale en serioes og profesjonell skredder (som ogsaa holder et visst akseptabelt prisnivaa) i Bangkok eller omegn? Eventuelt ogsaa andre tips til en som skal skaffe seg sin foerste skreddersydde dress. Skal ha en svart dress i moderne snitt pluss et par skjorter. Edit: skrivefeil. Endret 14. november 2010 av gnav Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvor lenge blir du i Bangkok? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg er i Bangkok for oeyeblikket og har tenkt aa skaffe meg en relativt billig skreddersydd dress. Har faatt intrykk av at resultatet kan variere veldig naar det gjelder skreddersydde dresser her nede. Er det noen som kan anbefale en serioes og profesjonell skredder (som ogsaa holder et visst akseptabelt prisnivaa) i Bangkok eller omegn? Eventuelt ogsaa andre tips til en som skal skaffe seg sin foerste skreddersydde dress. Skal ha en svart dress i moderne snitt pluss et par skjorter. Edit: skrivefeil. Les http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1207953 Lenke til kommentar
gnav Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hvor lenge blir du i Bangkok? Omtrent en uke. Les http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1207953 Takk. Blir kanskje bare et par skjorter paa meg denne gangen da. Har ikke lyst aa tilbringe mer en litt under en uke her nede. Og noe annet enn et bra resultat er utelukket hvis jeg skal kjoepe meg skreddersydd dress. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg leste linken til lonelyplanet, og han sier at du må være villig til å betale 400 USD. Men dette høres jo ut som nesten ingenting. Bør du ikke opp i minst 6000-10000 kroner for en dress? Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Tips skredder Stavanger? Opplegg av dressbukse + litt tilpassing på dressjakken. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Tips skredder Stavanger? Opplegg av dressbukse + litt tilpassing på dressjakken. Pass deg nå før jul. Da er det travle tider, og de slurver mye. I Kongsgata, M og Y (tror jeg de kaller seg, vietnameserne), men du må være veldig tydelig på hva du vil og hvordan du vil ha det. Da kan det gå greit. Dag Lenke til kommentar
SML Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg leste linken til lonelyplanet, og han sier at du må være villig til å betale 400 USD. Men dette høres jo ut som nesten ingenting. Bør du ikke opp i minst 6000-10000 kroner for en dress? Det som er fordelen med bespoke dress i Hong-kong, at det er billig edit: fikset quote Endret 24. november 2010 av SML Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Tips skredder Stavanger? Opplegg av dressbukse + litt tilpassing på dressjakken. Fint om du tipser om hvem du velger og hvordan resultatet ble, MM2. Dag Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hvilken side er egentlig best for å kjøpe skjorter på nettet, altså gi mål, velg stoff og bestill. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Om det er online mtm du snakker om kan jeg anbefale Tailorstore, men jeg har ikke prøvd noen andre. Kvaliteten er ikke all verden, men for rundt 500 kr er det ikke så verst. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Mottok en navy bespoke-blazer i dag fra en på Styleforum. Den passer bra ved skuldrene, og både lengden og armlengden er fin. Problemet er bare at den er veldig stor rundt midjen Hvordan er mulighetene for å gjøre den en god del slimmere? Den er forresten double vented. Og hva vil noe sånt koste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå