ælg Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg har et par skjorter som jeg gjerne skulle ha sydd litt smalere i livet og jeg ser Skredder john tar 220 pr skjorte, anbefales det? Eller er det noen andre steder i byen (oslo) som har bedre tilbud? Ser også at noen kun ville ha brukt skredder john som siste utvei så er litt skeptisk.. Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Noen som har noen erfaringer med Christiania Skreddersøm (http://www.christianiaskredder.no/) i Oslo? Tenker på å prøve meg med en skjorte eller to derfra i første omgang, før den evt. dras lenger senere hvis det blir bra. Fant denne, men aldri hørt om nettstedet, så vet ikke om det er seriøst eller bare piss Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Noen som har erfaring med Majorstua Systue? Tenkte jeg skulle fikse litt på smokingen før nyttårsaften. Lenke til kommentar
fototor Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Pass deg nå før jul. Da er det travle tider, og de slurver mye. I Kongsgata, M og Y (tror jeg de kaller seg, vietnameserne), men du må være veldig tydelig på hva du vil og hvordan du vil ha det. Da kan det gå greit. Dag Mange takk for denne advarselen! Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Har nettopp plassert en order hos Luxire.com, etter at jeg bare har hørt lovord på SF. Det første som traff meg var at nesten alle stoffene til Luxire er fine, mens nesten alle stoffene til Moderntailor er stygge. Endret 27. november 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Var en god del fine stoffer der, spesielt med tanke på oxford. Hva slags stoff har du bestilt? Vennligst hold oss oppdatert, klar for å bytte fra Moderntailor. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Dere vet vel at man kan få modern tailor til å lage skjorter av stoff man sender dem selv? Personlig er jeg greit fornøyd med kvaliteten på skjortene, og jeg er lite lysten på å prøve å perfeksjonere målene mine på nytt, så jeg løser heller stoffproblemet ved å skaffe stoff selv. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Er veldig usikker på hvilken størrelse jeg skal velge hos Suitsupply. 46 vil være litt for trang, 48 for lang, og 24 litt for stor. Siden det er funksjonelle knapper er jeg redd for at str 48 vil bli seendes rart ut fordi jeg ikke kan flytte den nederste knappen. Har lagt med en tabell under og håper at noen kunne ha hjulpet meg. Spørsmålet mitt er egentlig: Hvilken vil bli seendes best ut etter at jeg har tatt den med til skredderen? (Forskjellene er at mine mål er gjort av kroppen, mens SuitSupply sine mål er gjort av dressen) Endret 29. november 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du vet at de har long og short-størrelser? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Du vet at de har long og short-størrelser? Ja 24 er short størrelsen, men den er ganske vid, 90 cm i waist size blant annet. :/ Endret 29. november 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Skal du bestille på nettet? Alt kommer helt an på hvordan kroppsfasong man har. Jeg har en atletisk form med rundt 40" bryst og 31" og er en 38R i Napoli osv, som blir litt lang i ermeet og stor midjen men en 48R i London passer meg best siden den har lavere posisjonering av knappene. Skal man kjøpe dress fra Suit Supply vil jeg anbefale å kjøpe det der, alterasjonsprisene er heller ikke skrekkinngytende. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du kan enkelt endre størrelsen i livet hos skredder. Du kan ikke endre lengden på ermer noe særlig. Obvious choice is obvious. London er tts for meg, bare for å nevne det.. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 London er tts for de fleste, og jeg er egentlig en 48R, men siden jeg er litt større over brystet og har en ganske oppreist holdning må jeg kjøpe 40R og få dem tatt inn i ryggen. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Men er det uproblematisk å sy inn en bukse 4-5 cm i livet uten å måtte gjøre en "recut"? For man kan jo ikke velge buksestørrelse selv... :S Endret 29. november 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Tviler på at du må ta inn busken 4 - 5 cm når buksen er 90cm og du selv er 86cm. Buksen må jo være noe videre enn hva du selv er. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Tviler på at du må ta inn busken 4 - 5 cm når buksen er 90cm og du selv er 86cm. Buksen må jo være noe videre enn hva du selv er. Ja ok, er vandt til å kjøpe jeans og chinos som gjerne strekker seg 3-4 cm, men er jo såklart annerledes når det kommer til dressbukser. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Nettopp : ) Uten å si jeg er ekspert, så skulle jeg jo tro at en fire cm å gå på egentlig bør passe ganske perfekt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du kan enkelt endre størrelsen i livet hos skredder. Du kan ikke endre lengden på ermer noe særlig. Obvious choice is obvious. London er tts for meg, bare for å nevne det.. Hva er tts? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Takk. Alt ungdommen finner på... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå