Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 64bit tastatur responderer ikke under oppstart etter 'sleep'

Anbefalte innlegg

Hei,

har et problem som jeg trenger hjelp til, blir veldig glad hvis noen gidder :)

Problemet:

Jeg har en pc som det er installert Windows 7 64bit på. Den har fungert fint i flere uker uten problemer. I dag måtte jeg forlate den midt under et spill, og da jeg kom tilbake hadde den gått i dvalemodus/sleep. Da jeg "vekket" den kom windowslogoen og "gjenopptar windows el.lign", før det ble svart skjerm og ingenting skjedde. Ingen bluescreen eller noe... kun en markør oppe i venstre hjørne som blinket.

Valgte etter en stund å starte pcen på nytt vha power-knappen. Da kommer jeg til den vanlige oppstartsiden etter noe har gått galt, hvor man får valget mellom å fortsette gjenopprettet oppstart, eller forkaste data og fortsette oppstart. Da fungerer dessverre ikke tastaturet. Dette hadde ikke vært noe problem i tidligere OS, da det var en timer der også, som fortsatte oppstart dersom man ikke trykket noe(såvidt jeg husker).

For å kontrollere om tastaturet var problemet, gikk jeg inn i BIOS ved oppstart. Tastaturet funket fint da, men når jeg avslutter BIOS og kommer til denne menyen får jeg ingen respons samme hvilke knapper jeg trykker på. Ikke engang NumLock- og CapsLock-lampene tennes/slukkes. Dette skjer kun ved dette punktet, da det fungerer fint tidligere i oppstarten.

Jeg har prøvd:

- Skifte USB-inngang for tastatur

- Teste om keyboard er problem - funker i BIOS og på annen PC.

- Boote fra Win7-disc. Når spørsmålet om det skal bootes fra cd kommer opp, fungerer ikke tastaturet da heller, slik at timeren teller ned, og jeg havner på akkurat samme sted.

- Søke på nett etter svar, uten særlig hell. Ser det er mange som har problemer med at Win7 fryser i tide og utide, men ingen som er likt mitt problem.

Noen som har hørt om lignende?

Endret av Trident-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...