Trident- Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Hei, har et problem som jeg trenger hjelp til, blir veldig glad hvis noen gidder Problemet: Jeg har en pc som det er installert Windows 7 64bit på. Den har fungert fint i flere uker uten problemer. I dag måtte jeg forlate den midt under et spill, og da jeg kom tilbake hadde den gått i dvalemodus/sleep. Da jeg "vekket" den kom windowslogoen og "gjenopptar windows el.lign", før det ble svart skjerm og ingenting skjedde. Ingen bluescreen eller noe... kun en markør oppe i venstre hjørne som blinket. Valgte etter en stund å starte pcen på nytt vha power-knappen. Da kommer jeg til den vanlige oppstartsiden etter noe har gått galt, hvor man får valget mellom å fortsette gjenopprettet oppstart, eller forkaste data og fortsette oppstart. Da fungerer dessverre ikke tastaturet. Dette hadde ikke vært noe problem i tidligere OS, da det var en timer der også, som fortsatte oppstart dersom man ikke trykket noe(såvidt jeg husker). For å kontrollere om tastaturet var problemet, gikk jeg inn i BIOS ved oppstart. Tastaturet funket fint da, men når jeg avslutter BIOS og kommer til denne menyen får jeg ingen respons samme hvilke knapper jeg trykker på. Ikke engang NumLock- og CapsLock-lampene tennes/slukkes. Dette skjer kun ved dette punktet, da det fungerer fint tidligere i oppstarten. Jeg har prøvd: - Skifte USB-inngang for tastatur - Teste om keyboard er problem - funker i BIOS og på annen PC. - Boote fra Win7-disc. Når spørsmålet om det skal bootes fra cd kommer opp, fungerer ikke tastaturet da heller, slik at timeren teller ned, og jeg havner på akkurat samme sted. - Søke på nett etter svar, uten særlig hell. Ser det er mange som har problemer med at Win7 fryser i tide og utide, men ingen som er likt mitt problem. Noen som har hørt om lignende? Endret 15. august 2010 av Trident- Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vanlig problem. Løsning: Aktivere USB keyboard og mus støtte i bios. Lenke til kommentar
Trident- Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Jubler hvis det funker, tester i morgen tidlig. Holdt på å gå på veggene en stund der.. Lenke til kommentar
Trident- Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Problem løst, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå