heykey Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei og Hå, dette er min første tråd, og jeg er ikke sikker på om jeg har plassert det riktig, men her kommer saken; Jeg satt idag å spilte på min el gitar, og plutselig da jeg spilte så bestemte et eller annet seg for å bare sende "bzzzzzzzz" ut av forsterkeren min. Uansett hvor på halsen jeg holder, kommer det samme bzzz-tone. Jeg åpnet gitaren for å se etter dårlig kontakt etc, men så ikke noe åpenbart. Det skal sies at det var første gang jeg åpnet den, så jeg vet ikke hva jeg så etter. Forsterkeren er en Roland Cube 30X, og gitaren er en Epiphone studio. Hjeeeelp! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Det ligger ikke en haug mikrovuvuzelaer der? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Kan være ledingen som har en skade. prøv og vri litt på tuppen når du har den i gitern. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan være ledingen som har en skade. prøv og vri litt på tuppen når du har den i gitern. høres mistenklig ut som brudd på kabelen ja.. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Støtter kabelbrudd eller annen brudd på overføring. Sjekkpunkter: 1. Sjekk at kabelen er "hel". Skru opp pluggene (på de aller fleste gitarkabler skal det kunne skrus av for hånd) og sjekk at ikke de små lederne har falt av i loddingen. 2. Sjekk de samme loddepunktene i tilkoblingen på gitaren 3. Og så i forsterkeren. Er alle loddepunktene ok, prøv en annen gitarkabel. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er nok usannsynlig at det er brudd i punktene på gitarforsterkeren, men jeg sier meg enig med kabelbrudd eller loddepunkter ved input på gitaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå