Mr. Sandåker Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei. Jeg skal i forsvaret om noen dager og vil ha en fin "siste" middag med kjæresten min. Trenger da noen forslag. Ikke koste 45364 kroner, ikke være standar sånn som Taco, lasagne og spagetti liksom. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Dessert Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Hva med ferske reker. Og gi ho blomster. Endret 15. august 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Litt mer info er jo kjekt. Hvor mange retter? Er det noe hun liker spesielt godt? Har dere gode minner knyttet til et spesielt måltid? Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Vell, masse grønnt er jo ikke det vi er ute etter. Og heller ikke ting som tar tid som reker, siden vi sikkert skal se en film intil maten. Jeg er en ok kokk uten om noe mer erfaring en hobby laging av mat. Bare en rett, muligens en desert. Kjøttrett hadde vært fint Lenke til kommentar
tvv Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 hovedrett: 1 stk svinefilet - brunes i panne kjøp et glass med soltørket tomat i olje - en urteplante med basilikum, kjør dette i en foodprosessor. Ta parmaskinke og legg ut på benken så de overlapper hverandre - smør "kremen" du har fått utover skinken - og rulle fileten inn i dette. Legg deretter fileten i en ildfastform - kok ut pannen med litt balsimico eddik og slå over fileten, ta cherrytomater (små tomater) og legg over sett i ovenen på 200 grader i 20-30 min - som potet kan du jo bake potet ved å sette disse inn i stekovenen 1 time før du setter inn kjøttet. Supergodt og du vil nok imponere det fine her er at du før grønnsaker(tomatene) og sausen i samme formen så du slipper å styre med det på komfyren *S* Vil du ikke bake poteter kan du jo kjøpe frossene røsti poteter og varme i pannen - også godt. Lykke til ! sikker på dama blir imponert! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Dessert Hva erstatter du "buttermilk" (det er vel kjernemelk på norsk) med? Ellers er jeg enig med psilocybe, vi trenger mer info.. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Dessert Hva erstatter du "buttermilk" (det er vel kjernemelk på norsk) med? Ellers er jeg enig med psilocybe, vi trenger mer info.. Buttermilk = Kefir Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Da har jeg lært noe i dag også. Jeg trodde det bare betydde kjernemelk, men det var visst forskjell på "traditional buttermilk" og "cultural buttermilk". Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå