Gå til innhold

15" latptop til gaming samt noe skole

Zopse

Anbefalte innlegg

tror jeg kommer til å ende med ASUS X64JA, mye grunnet gunstig pris og lovord fra dere her.

er fristet til MSI GX640 men om varme og støy er ett problem med denne blir det uaktuelt, har nå en Acer aspire 5920G som jeg har slitt en del med varme og støy på denne, så styrer helst bort fra acer pga dårlig erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At TimelineX har betydelig lengre batteritid er feil.

TimelineX 5820TG med 6 cell batteri er på 6600mWh

TimelineX 5820TG med 9 cell batteri er på 9900mWh (som du linker til hos MPX).

Aspire Ethos 5943G med 8 cell batteri er på 8600mWh.

Så batteritiden er minst like bra som 5820TG med 6 cell batteri, men noe under 5820TG med 9 cell. Ved nettsurfing (WLAN aktivert) bør det være mulig med 8 timer på 5943g, jeg klarte rett under 7 timer mens jeg i tillegg hørte på musikk via spotify.

Det er ikke mulig med 8 timers batterilevetid på 5943G med i7-720QM og i7-820QM. De to modellene har ikke switchable graphics. Det er jo i teorien mulig ja.. men da må både både CPU og GPU klokkes vesentlig ned, samt at tredjeparts programvare må brukes for å få dette til.

Fra spesifikasjonen til 5943G:

83 W 6000 mAh 8-cell Li-ion battery pack

Estimated battery life: Up to 3.4 hours

Det er kun mulig med såppas lang batterilevetid på modellene levert med i7-620M, i5-430M/i5-520M/i5-540M og i3-330M/i3-350M. Dette fordi disse CPUene har integrert grafikk i brikken.

Men jeg er usikker på om Acer har lagt opp til at denne teknologien kan brukes, ettersom dette ikke står nevnt noen plass i produktbeskrivelsen. Det står heller ikke nevnt noen plass at standardbatteriet leverer opp til 8 timer.

Endret av kehax
Lenke til kommentar

Acer lager det værste PC-ene.

Hvor seriøst skal man ta den reportasjen?

Acer er størst, dvs det er flest som kjøper acer, og det er derfor fler som vil ha problemer med acer. Og har man hatt problemer med en maskin, forteller man det gjerne videre til kjente og på diskusjonsfora osv. Så det er ikke uventet at acer (og HP) kommer dårligst ut i en slik test. Det er dog ikke sikkert det er prosentvis flere acer maskiner på verksted enn f.eks asus, når man ser i forhold til salgsvolum.

Men det er klart, acer er store fordi de er aggressive på pris, og for å oppnå dette har de kuttet i produksjonskostnadene og tatt noen snarveier innimellom. Noen serier har vært skikkelig "mandagsserier" som f.eks har hatt for svak kjøleløsning i forhold til komponentene i maskinen.

Acer er etter min mening et av de beste valgene om man vil ha best mulig ytelse per krone. Om kvalitet er viktigst for deg, bør du kanskje heller ta en titt på apple og sony, men du får langt mindre ytelse per krone ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye støyer gx640 egentlig? Nå tenker jeg på at om jeg setter laptoppen på stuabordet og tv'n er på, vil det forstyrre noe?

er ikke mye bråk. bruker selv laptopen med tv'n, og hører den ikke fra sofan 3-4merer unna selvom det ikke er lyd på. den bråker litt mer enn de fleste, men det er vel bare å forvente når en dytter et så kraftig kort inn i en så liten maskin. du kan jo vurdere å kjøpe den fra utlandet, og kjøpe et norsk tastatur her.

http://www.xoticpc.com/force-1656id5-built-msi1656id5-p-2822.html?wconfigure=yes&change_view=ddm

får en del for penga her, selv etter moms:)

når det gjelder varme kan en åpne opp og legge inn en liten kobberplate som senker max tempen med 15 grader i gpu. tenker at jeg skal gjøre det etter hvert, men vil helst finne noen som selger de platene i norge:P etter en har gjort dette er det vist ikke noe stress å overklokke gpu heller

Lenke til kommentar

Hvor mye støyer gx640 egentlig? Nå tenker jeg på at om jeg setter laptoppen på stuabordet og tv'n er på, vil det forstyrre noe?

er ikke mye bråk. bruker selv laptopen med tv'n, og hører den ikke fra sofan 3-4merer unna selvom det ikke er lyd på. den bråker litt mer enn de fleste, men det er vel bare å forvente når en dytter et så kraftig kort inn i en så liten maskin. du kan jo vurdere å kjøpe den fra utlandet, og kjøpe et norsk tastatur her.

http://www.xoticpc.com/force-1656id5-built-msi1656id5-p-2822.html?wconfigure=yes&change_view=ddm

når det gjelder varme kan en åpne opp og legge inn en liten kobberplate som senker max tempen med 15 grader i gpu. tenker at jeg skal gjøre det etter hvert, men vil helst finne noen som selger de platene i norge:P etter en har gjort dette er det vist ikke noe stress å overklokke gpu heller

hvordan er det med garanti/idioforsikring osv hvis man bestiller derfra? Blir sikkert litt pes hvis f.eks hdd'en ryker og du må sende til en plass i utlandet? snakker sikker om 4-5 uker rep. tid?

Lenke til kommentar

Du kan velge mellom 1 og 3 års garanti. Det ser ut til at 3 års garanti koster 99$ ekstra.

Ja du må nok sende den til utlandet for reparasjon om det skulle være nødvendig.

Du vil nok få problemer med tollen både når du kjøper dataen og når du sender den inn på reparasjon. Jeg var borti en som oppholdt seg i Danmark og skulle sende maskinen sin til Acer i Norge for reparasjon. Da stoppet tollen PCen og det tok 2 uker før de videresendte den når alt var i orden.

Husk på at når du kjøper i Norge har du 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Du kan velge mellom 1 og 3 års garanti. Det ser ut til at 3 års garanti koster 99$ ekstra.

Ja du må nok sende den til utlandet for reparasjon om det skulle være nødvendig.

Du vil nok få problemer med tollen både når du kjøper dataen og når du sender den inn på reparasjon. Jeg var borti en som oppholdt seg i Danmark og skulle sende maskinen sin til Acer i Norge for reparasjon. Da stoppet tollen PCen og det tok 2 uker før de videresendte den når alt var i orden.

Husk på at når du kjøper i Norge har du 5 års reklamasjonsrett.

Tror nok jeg betaler noen hundre ekstra og kjøper en laptop i Norge i stedet da.

Lenke til kommentar

Skal bare informere om at MSI GX640 nå kan bestilles fra elkjøp. Er du heldig kan du kansje hente den i din lokale butikk. Er litt usikker hvordan elkjøp er med garanti på varer handlet på nett, og om du kan levere det inn i nærmeste butikk dersom noe er feil. Uansett er det jo tryggere å handle på elkjøp i steden for i utlandet.

Har forøvrig gode erfaringer med Amentio. De kan være litt trege og levere av og tilk, men så lenge man er litt tålmodig fungerer det veldig bra. Nå har de jo også kjøpt opp Datakjeden, og du kan hente varene du bestiller på nett i en av Datakjedens butikker.

Her er link til GX640 på Elkjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bare informere om at MSI GX640 nå kan bestilles fra elkjøp. Er du heldig kan du kansje hente den i din lokale butikk. Er litt usikker hvordan elkjøp er med garanti på varer handlet på nett, og om du kan levere det inn i nærmeste butikk dersom noe er feil. Uansett er det jo tryggere å handle på elkjøp i steden for i utlandet.

Har forøvrig gode erfaringer med Amentio. De kan være litt trege og levere av og tilk, men så lenge man er litt tålmodig fungerer det veldig bra. Nå har de jo også kjøpt opp Datakjeden, og du kan hente varene du bestiller på nett i en av Datakjedens butikker.

Her er link til GX640 på Elkjøp.

håhå, det er jo den versjonen med i5-450 cpu. 2,9 ghz er jo digg det. soleklar vinner i min bok.

men hvis en er fryktelig alergisk mot støy, så er det nok bare å finne en i de lavere sjikt og klare seg på medium settings

Lenke til kommentar

hvordan er det med garanti/idioforsikring osv hvis man bestiller derfra? Blir sikkert litt pes hvis f.eks hdd'en ryker og du må sende til en plass i utlandet? snakker sikker om 4-5 uker rep. tid?

ja, er vel bare å hoppe og drite i reklamasjon hvis en bestiller fra utlandet, men sier fortsatt ikke nei til en i7 quad, og en 1tb disk i stedet for odd i en så liten sak, og da ikke for stort mer enn den i norge koster. synes også den versjonen de har ser bedre ut da. men når en tar reklamasjon og ventetid i betraktning er det nok kanskje mer jobb enn det er verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...