Gå til innhold

Ny sci-fi alien invasion film "Skyline"

Left Blank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå blir den slakta av samtlige anmeldeser, pleier å ta sånnt med en klype salt men når den får 1'er over nesten hele rekka er det noe galt.

ja altså..skal ikke komme med noen spoilers men det som tok 2timer skal vanligvis skje iløpet av de første 15min når handlinga/story skal introduseres..såe...gjeeeesp.

Lenke til kommentar

Typisk film som enten blir elsket eller hatet.

Virker som den holder plankekjøring på karakteren 1.

På Rotten tomatoes har den fått en gjennomsnitts karakter på 14/100 ut ifra 64 aviser.

Men filmen skal sees. Og jeg tviler ikke et sekund på at jeg blir underholdt.

Hater i grunn når aviser skal overanalysere popcornunderholdende filmer.. Er ikke en Hitchcock film..

Lenke til kommentar

Typisk film som enten blir elsket eller hatet.

Virker som den holder plankekjøring på karakteren 1.

På Rotten tomatoes har den fått en gjennomsnitts karakter på 14/100 ut ifra 64 aviser.

Men filmen skal sees. Og jeg tviler ikke et sekund på at jeg blir underholdt.

Hater i grunn når aviser skal overanalysere popcornunderholdende filmer.. Er ikke en Hitchcock film..

Filmen anbefales absolutt å ses ja. Det overrasker meg at den får så mkye negativ omtale-

Min egen anmeldelse av filmen 5.12

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg såg traileren for første gang tenkte jeg "wow, denne filmen må jeg se".

Nå som jeg har sett den så meehh.

Synes den var lik (Cloverfield, møkka film). Men uansett, jeg ble ikke så veldig imponert, ikke av skuespillerene eller av handlingen.

Skulle jeg gitt filmen ett terningkast så hadde det blitt 2, kaanskje 3.

Edit: Cloverfield, var filmen jeg prøvde å hinte til ;P

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Såg denne nettopp, var ikkje så dårlig som folk skal ha det til. Det er ikkje akkurat ein revolusjonerande film, men det prøvde den helder ikkje på. Den skulle berre vere ein popcornfilm for rein underhaldning, og det var den også. Skjønnar ikkje kva som var så fryktelig dårleg med den.

God CGI, litt cheesy hollywood-opplegg, men kan vel ikkje forvente anna av ein slik film. Kom nokre overraskande hendingar litt tidlig i filmen, som eg ikkje hadde forventa frå ein slik film. Vil nødig spoile meir enn nødvendig, men tøft å sjå at ikkje alle filmar følgjer ideologien "nei, h*n er tøff/viktig/søt/hovudperson-ish, så h*n kan ikkje dø før MINST 1 time ut i filmen!"

Mange vil kanskje slakte meg for dette, men likte denne filmen betre enn District 9. Kan ikkje heilt sette fingeren på det, men eg likte ikkje D9 spesielt godt. :hmm:

Lenke til kommentar

Mange vil kanskje slakte meg for dette, men likte denne filmen betre enn District 9. Kan ikkje heilt sette fingeren på det, men eg likte ikkje D9 spesielt godt. :hmm:

Haha trodde jeg var den eneste i verden som ikke likte den filmen.. Jeg er sci-fi freak men D9 traff meg ikke i det hele tatt omtrent. Som jeg har sagt til andre så er det sikkert en bra film med bra plott og alt det der, men jeg fikk ikke noe nytelse ut av den.. Jeg liker filmer basert på hvor mye de fascinerer meg og passer med mine indre tanker, ikke basert på hvor "bra" filmen er sånn generelt.

Angående Skyline så likte jeg designet på aliensa og generelt konseptet. Scriptet kunne sikkert vært bedre, men jaja.

Lenke til kommentar

Haha trodde jeg var den eneste i verden som ikke likte den filmen.. Jeg er sci-fi freak men D9 traff meg ikke i det hele tatt omtrent. Som jeg har sagt til andre så er det sikkert en bra film med bra plott og alt det der, men jeg fikk ikke noe nytelse ut av den.. Jeg liker filmer basert på hvor mye de fascinerer meg og passer med mine indre tanker, ikke basert på hvor "bra" filmen er sånn generelt.

Angående Skyline så likte jeg designet på aliensa og generelt konseptet. Scriptet kunne sikkert vært bedre, men jaja.

Hehe, kjekt å sjå at eg ikkje er aleine om å ikkje like D9. :thumbup:

Knøttliten spoiler om skyline, men ingenting verre enn å sjå traileren.

Kun eg som syns at romvesena i Skyline såg ut som Collectors frå Mass Effect 2 :whistle: ?

Lenke til kommentar

Det finnes to måter å måle kvalitet på da.. Den ene er i en sosial og kulturell forstand, hvor man sammenligner med andre filmer og historien av film, samt standarder og normer satt innenfor en spesifikk kultur eller gruppe.. Da kan man sette opp aspekter som denne gruppen setter pris på, f eks original historie, produksjon, tema og lignende.

Den mer personlige målingen av kvalitet kommer rett og slett på hva man subjektivt liker med filmen, og ikke liker. Bare ordi en gruppe mennesker eller mange liker en film så betyr ikke det at den meningen er mer verdt eller sier mer om kvalitet enn en subjektiv verdimåling. Kanskje gruppen går glipp av kvalitetet, og i verste fall ikke har kapasiteten eller assosiasjonene i hjernen som trengs for å sette pris på disse aspektene av filmen.

Poenget er bare at slike kvalitetsmålinger skjer alltid innenfor en kulturell og sosial kontekst. :p

Lenke til kommentar

Delvis enig. Bare gjøre det klart at det neppe har med manglende kapasitet å gjøre i undertegnedes tilfelle. Ettersom undertegnede helt klart befinner seg på den intelligente siden av befolkningen.

Dette kun til orientering for de som evt velger å avstå fra å se filmen - som følge av at en oppfatter at positive anmeldere befinner seg på et lavtstående nivå. Hvilket jeg vil klart påstå altså ikke er tilfellet. :cool:

mrk. Ordlyden til endel negative omtaler derimnot.. ja skal ikke si mer (se anmeldersiden)

Lenke til kommentar

Strause-brødrene, som har regi av denne såvidt jeg husker, har ansvaret for effekter i en annen sci-fi film som kommer til våren, Battle: Los Angeles. Den håper jeg blir litt bedre enn denne.

for å si det sånn, det er like greit at de har ansvaret for effektene og intet annet! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...