Stigma Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Tenker jeg fant feilen nå, måtte åpne port i brannmur. upnp på utorrent var på. Kan du sjekke om du kommer inn? Hvordan deler man ut flere mapper? Må jo sette en av dem som home directory, og da dukker ikke de andre mappene opp! Takk for konghjelp forresten! Nå fungerer det fint herfra, så da er det nok i orden. Jeg kommer inn på server og ser en .txt file som heter testdokument.txt For deling av flere mapper kan du f.eks. dele alle mappene, og så legge inn lenker til disse i home mappen slik at det er enkelt å navigere til disse mappene. Eller selvfølgleig, organiser de slik at de alle ligger inni en hovedmappe - dersom det er mulig, da slipper du linking. -Stigma Endret 16. august 2010 av Stigma Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Tenker jeg fant feilen nå, måtte åpne port i brannmur. upnp på utorrent var på. Kan du sjekke om du kommer inn? Hvordan deler man ut flere mapper? Må jo sette en av dem som home directory, og da dukker ikke de andre mappene opp! Takk for konghjelp forresten! Nå fungerer det fint herfra, så da er det nok i orden. Jeg kommer inn på server og ser en .txt file som heter testdokument.txt For deling av flere mapper kan du f.eks. dele alle mappene, og så legge inn lenker til disse i home mappen slik at det er enkelt å navigere til disse mappene. Eller selvfølgleig, organiser de slik at de alle ligger inni en hovedmappe - dersom det er mulig, da slipper du linking. -Stigma Så flott, da fungérer jo alt som det skal. Men holder det at jeg lager en mappesnarvei lokalt serveren? Kan den da brukes av andre så lenge mappen snarveien går til er shared? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tenker jeg fant feilen nå, måtte åpne port i brannmur. upnp på utorrent var på. Kan du sjekke om du kommer inn? Hvordan deler man ut flere mapper? Må jo sette en av dem som home directory, og da dukker ikke de andre mappene opp! Takk for konghjelp forresten! Nå fungerer det fint herfra, så da er det nok i orden. Jeg kommer inn på server og ser en .txt file som heter testdokument.txt For deling av flere mapper kan du f.eks. dele alle mappene, og så legge inn lenker til disse i home mappen slik at det er enkelt å navigere til disse mappene. Eller selvfølgleig, organiser de slik at de alle ligger inni en hovedmappe - dersom det er mulig, da slipper du linking. -Stigma Så flott, da fungérer jo alt som det skal. Men holder det at jeg lager en mappesnarvei lokalt serveren? Kan den da brukes av andre så lenge mappen snarveien går til er shared? Det kommer ann på hvordan programmet du bruker fungerer. I det programmet jeg pleier å bruke så fungerer det slik som du beskriver, og det er vel ikke helt uvanlig, så det kan godt være filezilla gjør det samme. Hvis ikke å du se i helpfilen tl filezilla eller spørre på deres forum for videre hjelp. I uansett tilfelle må alle resurrsene være delt ja. Det hjelper ikke å ha en link til noe som ikke også er delt for den brukeren. -Stigma Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Dukket opp ett nytt problem. Får følgende melding når jeg logger på som bruker: An error occured opening that folder on the FTP Server. Make sure you have permission to access that folder. Details: 200 Type set to A. 227 Entering Passive Mode (192,168,0,2,16,171) 550 Permission denied. Brukerene har tillgang til mappe. Trenger selve mappen å være delt i windows? Forslag til hva som er feil? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Er så rart, dette skjer noen ganger, men andre ganger går det fint en stund før den meldingen kommer opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå