erikboy95 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei, jeg lurer på om en ting! har har en pc some er på 4GB ram! det er Windows 7 Home Premium 64bit og skal endres til Windows 7 Proffesional 32bit (IKKE SPØRR HVORFÅR JEG SKAL BYTTE, DET SVARER JEG IKKE PÅ) 1. er den sant at når jeg edrer dette bruker ikke pcen min alle 4GB RAMen? en kompis av meg sier at den vill bare bruke 3.5GB! 2. hva sjer når jeg ikke bruker 4GB men 3.5GB? Takk :-) Lenke til kommentar
JAH Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei, jeg lurer på om en ting! har har en pc some er på 4GB ram! det er Windows 7 Home Premium 64bit og skal endres til Windows 7 Proffesional 32bit (IKKE SPØRR HVORFÅR JEG SKAL BYTTE, DET SVARER JEG IKKE PÅ) 1. er den sant at når jeg edrer dette bruker ikke pcen min alle 4GB RAMen? en kompis av meg sier at den vill bare bruke 3.5GB! 2. hva sjer når jeg ikke bruker 4GB men 3.5GB? Takk :-) 1.Ja 2.Det skjer ikke stort.Systeminfo viser bare at du har noe over 3gb tilgjengelig Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du kan faktisk falle såpass langt ned som 2Gb også, dette varierer etter maskinen. Årsaken er addresser som ikke kun brukes til minne, mer info i sticky tråden i "Minne" forumet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan du ikke bytte til Win7 Pro 64bit da? Produktnøkkelen du har til Win7 Pro 32bit vil funke på Win7 Pro 64bit også. Så løser du problemet. Om ikke er vel den rette summen RAM du får tilgjengelig 3.2 GB. Så trenger du de siste 0.8 GB med RAM, MÅ du kjøre 64bit, om ikke, og Win7 PRO er så viktig for deg (skjønner ikke hvorfor, da Home Premium har det meste) og du ikke trenger de siste 0.8 GB med RAM, så går du jo for Win7 Pro 32bit. (fortsatt ett mysterium for meg, særlig om du har tenkt å bruke XP Mode, vil det jo være dumt å miste 0.8 GB med RAM ved å bruke 32bit), og XP mode er jo så og si alt Pro har ekstra i forhold til Home Premium (om du ikke skal koblet seg på "domene" nettverk da) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 hvorfor skal du bytte til 32-biters OS? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 hvorfor skal du bytte til 32-biters OS? han har svart på dette med sitt innlegg: det er Windows 7 Home Premium 64bit og skal endres til Windows 7 Proffesional 32bit (IKKE SPØRR HVORFÅR JEG SKAL BYTTE, DET SVARER JEG IKKE PÅ) er det pirat-virksomhet i luften? men men. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 tror ikke det er pirat, men skulle bare se om han svarte på noe han i utgangspunktet ikke ville komme til å svare på... (jada litt uskyldig pøbel må man være).. Som svar til trådstarter så kan man jo si at 32-bit os bare bruker 2 GB til kjørende applikasjoner. Totalt mengde minne som raporteres til OS'et er 4 GB. Husk at sjermkortminne er inkludert og det gjelder alle 32-biters OS.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå