panikk! Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Lurte egentlig litt på hvordan sikkerheten er med nat og nextgentel... Sitter selv bak ei sånn linje plus jeg har en firewall, men etter at jeg har innstallert zonealarm har jeg blitt oppmerksom på en del angrep eller port scans... Har også norton av installert så jeg føler meg noenlunde trygg (ikke 100%). Hadde egentlig vært kjekt å fått hørt hva dere egentlig tenker om nat... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Når du har brannmur, antivirus og nat (nat øker ikke sikkerheten særlig, men litt) burde du føle deg trygg nok. Jeg har verken av eller brannmur og har aldri fått verken virus eller hackerangrep (så vidt jeg er klar over) Lenke til kommentar
chma Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 tja, på såkalte test sider som prøver å lete etter åpne porter så finner den ingen åpne porter, selv om jeg vet at ftp er åpent....(mulig ikke den test greia er til å stole på?) har ikke blit "angrepet" enda, men kjøper nok firewall når jeg skal sette opp ftp, cs og webserver....av naturlige årsaker... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har det litt vanskelig å forstå hvordan du kan oppleve noe slikt uten at du har stilt routeren om til å forwarde alle innkommende pakke til din maskin. Selv opplever jeg slik på min egen maskin (jeg får alle innkommende pakker), men ingen andre maskiner på nettet opplever slik (7 maskiner tilsammen). Du har vel ikke andre på nettverk med deg som driver med portscanning? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Du nevner ftp her.. jeg har serveren åpen en sjelden gang hvis noen skal laste fra/til meg, og noen ganger prøver en helt ukjent ip adresse å koble til. den blir avvist pga feil login.. kanskje jeg burde skaffe meg en liten software brannmur å ha i bakgrunnen - just in case Lenke til kommentar
KAS Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Trenger vel ikke brannmur hvis ingen porter er nat'a? Motsi meg gjerne, er usikker her selv. Vet bare at ICMP (ping) slipper gjennom dersom ikke ruteren er satt til "høyt sikkerhetsnivå" eller hva det het. Gikk an å stille inn via webgrensesnitt på Broadpark. Og ZoneAlarm'en min rapporterer ikke om noe annet som blir blokkert så lenge ingen porter er åpnet. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Tja, men er man trygg for vannlig portscan ved nat? Det at zonealarm oppdager en portscan trenger vel ikke bety at den som gjør scannen oppdager dataen??? Har allerede fått noen iper som jeg har skrevet ned som har scannet meg, ikke akkurat noe jeg liker men pytt pytt. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Må huske at routeren jevnlig søker over nettverket for å se om du er der da, sikker på at det ikke er det du tar som "hacking"? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Nei, ser at det har bare kommet opp 1 gang hittil om intrusion alert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå