Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bruktbil til ca 150-200 000.-

-Léon-

Anbefalte innlegg

Hei

Er daglig inne på Finn.no og AutoDB i søk etter en ny bil.

Har funnet litt ut hva jeg ser etter og har laget meg en liten liste.

• Sedan
  • 1.8-2.0 liter
  • Multifunksjonsratt
  • Kjørecomputer
  • Hengerfeste
  • Billig å reparere
  • Diesel
  • Nyere enn 2004
  • Bra kjørekomfort, mener med det at når jeg kjører så vil jeg helst høre minst mulig "billyder" når jeg sitter inni og jeg vil ikke ødelegger ryggen hvis jeg kjører over en fartsdump.
  • Farge: Helst svart men mørk "sølv" funker også
  • Km stand, helst under 100 000 km.

Tror det er hva jeg har kommet fram til så langt.

Kan nevne at biler jeg har funnet interessant er BMW 316i/320i/520, Mazda 6, Toyota Avensis/Corolla. Ser ikke etter noen "ungdomsbil" med fet sterio anlegg o.l., vil heller ha en god kjørekomfort framfor det. Men jeg vil ha en bil som ser fin ut for å si det slik. Håper dere forstår hva jeg mener hehe.

Har en 2001 A4 og er nå mektig lei høye verkstedsregninger og en bil jeg ikke kan stole på funker skikkelig når jeg skal ut en tur.

Hvilket bilmerke vil dere si er "best" når det kommer til *faen, kommer ikke på ordet*. Men som går minst i stykker for å si det slik (driftsikker?). Toyota?

Forslag til biler jeg bør se etter?

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japanske biler sies å være driftssikre, men anbefaler å styre unna Mitsubishi da det er dyre deler til dem.

I den prisklassen du er i ville jeg fortsatt å sett på BMW 320, evt BMW 318/320 med M-Tech/Sport pakke. De har fet styling, ekstremt gode seter, og en haug med ekstrafunksjoner. Mener man kan få noe bra der for rundt 200 000,-.

I tillegg kan jeg anbefale Mercedes-Benz E-klasse. Får mye for pengene der, og de har ekstremt god komfort!

Ellers er vel japanske biler billigere enn tyske..

Lenke til kommentar

Hva synes du om denne bmw jeg har funnet og skal prøvekjøre imorgen.

Tenker på pris og ekstrautstyr og annet du kan komme på.

BMW 320i 2005

Du vet kanskje hva "- advantage pakke " pakke inneholder

.

Jeg tenker kanskje litt mer på utseende framfor pris og har egentlig ikke så mye til overs for japanske biler, litt for mye plastisk og lignende. Føler feks det er mer kvalitet i Tyske biler.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Sant at du får en mye større følelse av bra kvalitet i tyske biler så det forstår jeg!

BMW er generelt meget gode biler, ok forsikring og pris på deler er helt ok det også.

Selv har jeg litt lyst på en BMW 320, men da ser jeg som regel kun på dem med M-Tech/sport da jeg liker interiøret og eksteriøret bedre der. De ligger fra 200 000 -> 250 000 kr ser jeg.

Men jeg ser at den du ser på er med bensinmotor på 150 hk. si modellene har 173 hk, men jeg ville lett etter en med diesel om det egentlig er det du vil ha.

Se forøvrig http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_3-serie#E90.2C_2005

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...